22/02/2013 :פורסם

הפרסום באינטרנט עובד ולא רק לפרסום פרפורמנס ולידים אלא גם לבניית מותגים, את זאת ביקשו בוועדת מידרוג האינטרנט (גוף בו חברים אתרי האינטרנט הגדולים ומשרדי הפרסום באינטרנט) להזכיר למפרסמים. לכן הם יצרו בדצמבר האחרון, בעיצומו של תהליך הבחירות לכנסת ה-19, קמפיין אינטרנטי מאסיבי לקידום מועמד פיקטיבי לכנסת – אולג פטרושקה.

הקמפיין תחת הסיסמה “ישראל צריכה מנהיג חזק” ו ” רק פטרושקה יעשה כאן סדר” עלה בכלי פרסום מרכזיים בעמודי הבית של 10 אתרים ישראלים מובילים החברים בוועדת המדרוג. אתרי האינטרנט Walla , Ynet, יד2, מאקו, nana10, תפוז, דה מרקר, גלובס, One, ספורט 5 וביזפורטל חברו למהלך בשת”פ דיי נדיר ושמרו על מעטה סודיות, כשבכל אתר שלקח חלק בפעילות מודר צוות העובדים למעט אדם אחד או שניים שהיו בסוד העניינים. תרומתם של האתרים למהלך היתה הקצאת שטחי מדיה לפרסום הקמפיין.

באתר שנבנה במיוחד ואליו הובילו הבאנרים התחייב פטרושקה בין היתר ל:

  • הורדת מוצרי מזון ב 40% בתוך שנה
  • דירה לכל זוג צעיר בישראל
  • תחבורה ציבורית בשבת בכל המדינה
  • להוריד את מחירי החשמל לחצי
  • ליטר דלק לא אמור ולא יעלה יותר מ 4 שקלים

לאתר הועלו סרטונים רבים. בין הסרטונים: ראיון עם פטרושקה, פטרושקה מסייר בשוק, פטרושקה מסייר בכותל, פטרושקה בשדרות רוטשילד, פטרושקה יעשה סדר ביוקר המחיה, פטרושקה יעשה סדר בתחבורה הציבורית, בדיור, בביטחון ובכלכלה. “רוצים מלחמה? פטרושקה עשה מספיק מלחמות בחיים שלו”, מכריז פטרושקה בקמפיין במבטא רוסי ובקול סמכותי.

צפו בקמפיין הבחירות של פטרושקה

 

והתוצאה? באזז היסטרי…

הקמפיין כבש את הרשת, עורר עניין וסקרנות רבה לגבי העומדים מאחוריו ומטרתם. ספקולציות רבות עלו ורבים תהו מהיכן הגיע האוליגרך הרוסי, ששופך הרבה כסף (700 אל”ש במחירי מחירון) על פרסום מאסיבי באינטרנט הישראלי.

הרשתות החברתיות געשו. מאות אלפי צפיות ביוטיוב ועשרות אלפי חיפושים בגוגל, למעלה מ 150 אלף כניסות לאתר והכל במהלך שלושת הימים הראשונים לעלייתו.

מהדורות החדשות סיקרו, הפרשנים הימרו. שיח מדינה שלמה השתנה בין לילה וכולם עסקו בשאלה מי הוא אותו אוליגרך רוסי המריץ עצמו לכנסת.

חדשות 2 – אודי סגל שואל: מי אתה אולג פטרושקה?

כעבור 4 ימים במסיבת עיתונאים מטעם וועדת המידרוג נחשף המהלך ומטרתו. אז התברר כי אולג פטרושקה הוא בעצם איש עסקים בשם יגאל פרקש, חבר של ההפקה שהסכים לשתף פעולה עם המהלך.

קצת מספרים

הקמפיין עלה כאמור בכל האתרים הגדולים. על פי נתוני הפעילות ב-48 השעות הראשונות, עולה כי לקמפיין נחשפו 2.4 מיליון גולשים.

נתון מרתק במיוחד הוא שבמהלך היומיים הראשונים נרשמו כמעט 42 אלף חיפושים בגוגל למושג “אולג פטרושקה”. ב-3 הימים הראשונים צפו בסרטונים שעלו ליוטיוב, לא פחות מ-300 אלף איש.

על פי נתוני האתר הרשמי של “אולג פטרושקה”, ב-3 הימים הראשונים נרשמו באתר 157 אלף כניסות, עם 137 אלף יוניקים. זמן שהייה באתר עמד על דקה ו-53 שניות, מספר הדפים הנצפים עמד על 3.69.

בבדיקה שנערכה על ידי יפעת בקרת פרסום לאחר 36 שעות בו הקמפיין היה באוויר עלה כי 34% מכלל המשיבים, היו מודעים למותג “אולג פטרושקה”, 45% נחשפו לבאנרים ומבין הנחשפים לבאנרים – 66% היו מודעים למותג “אולג פטרושקה”.

עוד עלה מהבדיקה שנערכה כאמור בתום 36 שעות מרגע עליית הקמפיין לאוויר, כי 44% הכירו את המסר “ישראל צריכה מנהיג חזק” מבין כלל המשיבים על שאלה זו. 62% מהנחשפים לקמפיין הכירו את המסר של “ישראל צריכה מנהיג חזק”.

לסיכום,

המהלך המבריק של וועדת המדרוג הוכיח כי באמצעות פרסום באינטרנט, בעלויות נמוכות יחסית, ניתן לבנות מותג, לייצר באזז ועניין ובעיקר מודעות. דווקא בתקופה בה המשק בהאטה ושוק הפרסום באינטרנט נפגע (ורעב) – ניתן לייצר קמפיין פרסום בהיקף דומה ובעלויות נמוכות בהרבה.

רוצים לשמוע עוד על פרסום באינטרנט? פנו אלינו >>

תגובות