09/09/2019 :פורסם

מהו פרסום פרפורמנס? השיטה בה משרד דיגיטל וסוכנות דיגיטל עושים בה שימוש תדיר

פרפורמנס הנו פרסום מבוסס ביצועים/תוצאות.

פרסום באינטרנט מבוסס בעיקר על מס’ מודלים בסיסיים:

  • CPM – Cost per mille – עלות לאלף חשיפות (Mille בלטינית = אלף).
  • CPS – Cost per sale – עלות פר מכירה.
  • CPA – Cost Per Action – עלות פר פעולה שבוצעה.
  • CPC – Cost Per Click – עלות פר הקלקה.
  • CPL – Cost Per Lead – עלות פר ליד (פנייה של לקוח באמצעות האתר).

להוציא את מודל ה-CPM  , המבוסס על רכש חשיפות לקמפיין, יתר המודלים שהוזכרו לעיל (CPS, CPA, CPC, CPL) מבוססים על הביצועים והתוצאות של אותה החשיפה – קרי – הקלקה, מכירה, פנייה (ליד) ופעולה.

באתרי האינטרנט הגדולים והמובילים בישראל מכירת המדיה מבוססת על מודל חשיפה, ה- CPM .

אולם מה קורה עם מאות ואלפי אתרי אינטרנט ישראלים קטנים יותר המעוניינים לקחת חלק בעוגת הפרסום באינטרנט? אתרים אלו – שתנועת הגולשים בהם קטנה יחסית, אינם יכולים למכור פרסום למפרסמים אלא אם הם מתאגדים ויחד מהווים אתר גדול. כאן נכנס מושג רשת השותפים.

רשת השותפים או רשת פרפורמנס –

רשת השותפים או רשת הפרפורמנס הנה התארגנות של גוף המוכר מדיה באינטרנט.

בישראל לא מעט חברות פרפורמנס אשר איגדו תחתם מאות אתרי אינטרנט קטנים אשר יחד מהווים את רשת השותפים או במילים אחרות – מגוון אתרים קטנים אשר יחד מהווים אתר אחד גדול.

באתרים החברים ברשת השותפים – מוטמעת הטכנולוגיה של חברת הפרפורמנס המאפשרת לה שליטה, בקרה ואופטימיזציה לשטחי הפרסום ממערכת ניהול מרכזית אחת.

מודל הפרסום ברשתות השותפים

לכאורה דיי היה בהתארגנות זו למכירת שטחי פרסום ע”פ מודל חשיפתי (CPM) אולם ניסיון זה לא היווה אלטרנטיבה ראויה לרכש מדיה באתרים הגדולים ונחל כישלון בשוק הישראלי. הרי מפרסם במודל חשיפה תמיד יעדיף לראות את הקמפיין הפרסומי שלו באתרים הגדולים והמובילים.

אז עברו חברות הפרפורמנס למכור את שטחי הפרסום אותם הן מנהלות ע”פ מודל תוצאות:

CPC – עלות להקלקה

או

CPL – עלות לליד

מהלך זה הפך אותם לאלטרנטיבה אמיתית עבור מפרסמים קטנים ובינוניים המעוניינים לשלם עבור תוצאות וביצועים בלבד.

אולם חשוב לזכור כלל הידוע במשרד דיגיטל או סוכנות דיגיטל – “המדיום הוא המסר” – מושג אותו טבע מרשל מקלוהן פרופסור באוניברסיטת טורונטו שבקנדה, הנחשב לאחד האבות המייסדים של ענף חקר המדיה ועתיד הטכנולוגיה. בדבריו כיוון כי לעיתים המדיה היא גם המסר. לדוגמא: הפרסום בטלוויזיה נתפס כיוקרתי יותר מפרסום במקומון. כך גם בפרסום באינטרנט – הפרסום בדיספליי (ע”פ מודל חשיפתי באתרים הגדולים) נתפס כיוקרתי יותר מפרסום בערוצי הפרפורמנס ועל המפרסם לבחור איזו מדיה היא המתאימה ביותר להעברת המסר שלו.

משרד דיגיטל קלאוד, סוכנות דיגיטל המתמחה בניהול קמפיינים מבוססי תוצאות ברשתות השותפים ע”פ מודל ביצועים (פרפורמנס) ובניהול קמפיינים אינטרנטיים רחבים באתרי האינטרנט הגדולים.

רוצים לשמוע עוד על פרפורמנס? פנו אלינו >>

תגובות