facebook application developer's
פיתוח אפליקציות פייסבוק

picture

פיתוח אפליקציות ומשחקים לפייסבוק
הכלל מס' אחד ביצירת אפליקציה לפייסבוק הוא ליצור שירות בעל ערך ותועלת אמיתית לגולש המשלב גם ערך של הנאה ובידור.

בישראל 4.5 מיליון גולשים באינטרנט. למעלה מ 2.5 מיליון מהם חברים ברשת החברתית פייסבוק.
מחקר שהתפרסם לאחרונה ב eMarketer גורס כי השיווק ברשתות החברתיות, ה "ניו מדיה", כבר מזמן עבר מ Nice to have ל Must to have.
74% מהנשאלים ציינו כי הם מתרשמים לחיוב מפעילות של מותגים במדיה החברתית.
72% ציינו כי אינטראקציה כזו מחזקת את הרצון שלהם לקשר עם החברה והמותג.
כ-20% מהחברים ברשת חברתית אוהדים או חברים בקבוצה של מותג או חברה מסחרית.
בקרב בני נוער בגילאי 13-17 שיעורם גבוה בהרבה ומגיע ל-32%.
(סקר TIM פברואר 2010).
חברות ומותגים ברחבי העולם הבינו את הפוטינציאל הגלום בשיווק ברשתות החברתיות בכלל ובפייסבוק בפרט והשכילו למנף את הצלחתן למיתוג והגדלת המחזור העיסקי ע"י יצירת אפליקציות.
בפייסבוק עשרות אלפי אפליקציות. החל ממשחקים דרך גימיקים (זריקת כבשים, זריקת קרמבואים) וכלה בכלים שימושיים אמיתיים.
שיטת השיווק המבוססת על הזמנת חברים לאפליקציה היא מוצלחת במיוחד.
בהשקעה קטנה יחסית ניתן לייצר אפליקציה שהגולשים יפיצו מאחד לשני בצורה ויראלית.
אפליקציה טובה המותקנת בפרופיל הגולש מהווה תזכורת ואינטראקציה יומיומית עם המותג. היא גם מהווה צינור להעברת מסרים שיווקיים, עדכונים שוטפים מבצעים וכד'.

דיגיטל קלאוד מתמחה בבניית אפליקציות ומשחקים המשרתות מותגים.

התחברו לענן... »


סקירת אפליקציות פייסבוק מהארץ והעולם עדכון אחרון: 8.5.2010

 

אפליקציית Help the Over-Sharers

מכירים את אלו שמשתפים בפייסבוק כל דבר שעובר עליהם במהלך היום?

"סיימתי לגהץ את המכנס" , "חיכיתי 20 דקות!!", "הג'קט יושב עליי בול" ועוד...

אז זהו שלא עוד.Pringles  החליטה להילחם בתופעה המרגיזה ובימים אלו ממש הם משיקים אפליקציית פייסבוק וטוויטר מדליקה תחת השם "Help the OverSharers" - עזרו למשתפי היתר.

אלו מכם שיתקינו את האפליקציה יגלו בפרופיל שלהם כפתור חדש אשר בלחיצה עליו יתריע בפני מפרסם פוסט כזה – שהוא סובל מ Over Sharing.

במקביל הוא יופנה לאתר האפליקציה בו הוא יוכל למצוא מידע והסברים כיצד להתגבר על התופעה.

בתחילת 2010, ענקית המשקאות קוקה קולה העלתה אפליקציה בה היא הזמינה את הגולשים לשלוח לחבריהם בקבוק משקה וירטואלי.

על כל בקבוק משקה כזה שישלח, החברה התחייבה לתרום 1$ לטובת ארגונים הפועלים לרווחת ילדים ונוער.

השימוש אגב בטקטיקת משלוח מתנות וירטואליות מאד נפוץ ומוצלח ברשתות חברתיות.

 

אפליקציית My sky status

חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה השיקה בתחילת 2010 שירות ייחודי וחינמי המציע ללקוחותיה וללקוחות שאר חברות התעופה, שירות באמצעותו יעודכנו אוטומטית החשבונות שלהם ברשתות טווויטר ופייסבוק.

כל שעל הנוסעים לעשות הוא להכניס את פרטי הטיסות, שם חברת התעופה ומספר הטיסה.

דפיהם ברשתות טוויטר ופייסבוק יעודכנו באופן מקוון בזמן אמת בפרטים כמו שעת המראה, התקדמות הטיסה, מיקום המטוס, גובה השיוט ושעת הנחיתה הצפויה.

חבריהם יוכלו לדעת ולעקוב בזמן אמת היכן הם נמצאים, במיוחד אלו הממתינים להם על הקרקע.

וכך זה נראה בפרופיל הגולש:

אפליקציית Launch a Package

 האפליקציה של Fedex מאפשרת לשלוח לחברים 'חבילות לכל אירוע' בצירוף מסר אישי

מתנות וירטואליות, קבצים, סרטונים וכדומה.

FedEx - Launch a Package, אפליקציית פייסבוק

 אפליקציית WHOPPER® Sacrifice

 רשת ההמבורגרים העלתה לפייסבוק אפליקציה 'קורבן לוופר' אשר הבטיחה וופר חינם למי שימחוק 10 חברים מרשימת החברים שלו.

במקביל נשלחה לכל חבר שנמחק הודעה על כך שחברו העדיף את ההמבורגר על פני החברות איתו...

82,771 משתמשים לא התלבטו יותר מידיי וזרקו 233,906 חברים בתוך פחות משבוע!
בפייסבוק אגב פחות אהבו את הרעיון וחסמו את האפליקציה.

 

 

  

אפליקציית Pizza Hut order Interface

באוקטובר 2008 השיקה פיצה האט אפליקציית פייסבוק בה משתמשים יכולים להזמין פיצה  ישירות מהפרופיל האישי שלהם בפייסבוק.

נשמע סתמי? לא אם אתם שחקן בתעשייה המגלגלת אונליין מיליארדי דולרים בשנה ואתם רוצים משולש (slice) גדול יותר.

 

 

 

אפליקציית Amazon Giver

לאמזון ענקית הספרים באינטרנט מספר אפליקציות פייסבוק.

אחת מהם נקראת 'amazon giver' המציגה בפרופיל שלך בפייסבוק - רשימת משאלות של ספרים אותם בחרת.

חבר אשר ירצה לרכוש לך את אחד הספרים יוכל לעשות זאת אונליין מבלי לצאת מפייסבוק.

האפליקציה מציגה אפשרות נוספת לרכישה של מתנה על בסיס תחומי עניין.

למשל, אם אתה מעריץ של קבוצת כדורגל ורשום כמעריץ שלה, היא תזהה זאת אוטומטית ותציע לרכוש לך כדורגל.

על בסיס זהה, היא תציע לך מתנות לחברייך בסמוך ליום הולדתם.

 

גם ל Nike מספר אפליקציות מובילות בפייסבוק. אחת מהן  היא 'Running Battle' המאפשרת תחרות קילומטרים בין שתי קבוצות חברים.
כל משתמש שמתקין את האפליקציה ומסנכרן את חשבון ה-NIKE שלו - צובר קילומטרים לטובת התחרות. התוצאות מוצגות ישירות בפרופיל פייסבוק.

האפליקצייה עובדת בסינכרון מלא עם ה Nike המאפשר מדידת מרחק, מהירות וכו' בזמן הליכה וריצה.

 

 

ויש גם דוגמאות מישראל...

 

Home

במרץ 2010 השיקה חברת גזוז את אפליקציית "הגזוזייה".

במסגרת האפליקציה הוזמנו הגולשים לייצר בבר הוירטואלי מגוון משקאות תוססים, לשלוח לחבריהם ולצבור נקודות.

המשתתפים המובילים במשחק שצברו הכי הרבה נקודות קיבלו כרטיסים חינם לפסטיבל בומבמלה.

נשמע כמו גימיק? תחשבו שוב. אלפי המשתתפים בפעילות נחשפו למגוון טעמים חדשים אותם מציעה החברה,

כמו "אנרגיה" ואשכולית אדומה והעבירו את המסר בצורה ויראלית לחבריהם.

 

 

 

עם השקת רשת ה NGN בזק בינלאומי יצרו אפליקציה לקידום "תחרות שיגור התוכי" במסגרתה צוברים קילומטרים ע"י שיגור התוכי המפורסם.

ככל שהגולש מעביר את האפליקציה ליותר חברים כך הוא צובר יותר קילומטרים. הפרס לצובר הכי הרבה קילומטרים - טיסה לניו יורק.

 

אפליקציית FUN לחבר בדאון של Yellow סורקת את הסטטוסים של החברים שלכם בפייסבוק ומאתרת ביטויים דיכאוניים ומבואסים, כדוגמת: "רע לי", "החיים בזבל" וכו'..

משווה בין חוסר הפרגון לסטטוס של היוזר (אם לא עשו לייק או לא הגיבו לסטטוסים) ובסוף התהליך מציגה בפני המשתמש מי החבר בדאון שלו ושולחת אליו בשמכם קופון למוצר חינם ברשת.

אם תשלחו את האפליקציה ל 3 חברים גם אתם תקבלו קופון סלולרי.

אני קיבלתי קופון לשקית פיצוחים מגניב...