22/05/2012 :פורסם
משווקים רוצים שצרכנים יעקבו אחריהם ברשתות החברתיות.
הם פותחים עמוד מותג בפייסבוק (page), פותחים חשבון בטוויטר ופועלים לצרף לרשימת העוקבים/ האוהדים שלהם כמה שיותר אנשים.
משווקים רוצים שיעקבו אחריהם בשביל ליצור באזז ומחוייבות.
הצרכנים מצידם מצפים למשהו בתמורה.
מחקר שהתפרסם ב eMarketer שופך אור על מה עוקבים ברשתות חברתיות רוצים.
המחקר בוצע בקרב עוקבים וחברים בדפי מותגים בארה”ב בדצמבר 2009.
הרוב, 64% מצפים לעסקה טובה, למידע על מבצעי מכירות.
אולם לא מעט ציינו את רצונם ללמוד על מוצרים ושירותים חדשים (62%).
35% ציינו כי הם מעוניינים בבידור או תובנות.
30% מעוניינים ללמוד על התרבות האירגונית, מדיניות החברה העובדים וכד’
ממצא מעניין הוא שבקרב הצרכנים הפעילים יותר, אלו בעלי 500 קשרים חברתיים ויותר – פחות התעניינו במבצעי מכירות ויותר התעניינו במוצרים ושירותים חדשים של החברה.
או במילים אחרות הם מעוניינים במעורבות ומחויבות עמוקה יותר.
ואחרי אילו סוגים של מותגים הם עוקבים?
בעיקר אחר קמעונאים 71%, מוצרי צריכה 48%, טכנולוגיות 45%, ספורט 39%, מסעדות 33%, תיירות 27%, בנקים/פיננסים 23%, שירות מזון מהיר 20%, רכב 18%.
המשך קריאה מומלצת: