01/08/2021 :פורסם

סטוריטלינג – מיתוג באמצעות סיפורים, היא הטכניקה העומדת מאחורי החברות הגדולות והמצליחות בעולם. סיפורים מאפשרים לפנות לצד הרגשי של קהל היעד, הצד שמאפשר לנו אנשי השיווק להניע אנשים לפעולה. הדרך לפנות לצד הרגשי של האדם הוא באמצעות סיפורים. ההבדל בין מוצר למותג הוא שמוצר מציע תועלות רציונליות בלבד ומותג מוסיף עליהן תועלות רגשיות וכך הופך לרלוונטי יותר עבור הצרכן.

לאחרונה נתיבי איילון מוצפים בשלטי חוצות שמספרים לנו כמה כיף לעבוד בחברת הייטק משתנה. גם מקבץ הפרסומות בטלויזיה מציג מגמה דומה. המדובר במהלך גיוס עובדים של חברות הייטק שהונפקו לאחרונה ונדרשות לגייס עובדים. וכשהתחרות על לבם של המתכנתים והמהנדסים בעיצומה, חברות מבדלות עצמן באמצעות סטוריטלינג ומיתוג מעסיק. הן נמנעות מלפרסם עובדות ומספרים – כמו שכר עבודה ותנאים סוציאליים ופונות ללב העובדים באמצעות הרגש. ולמה רגש? כי בתהליך קבלת החלטות, הפן הרגשי עולה על הפן השכלי, וסיפורים פונים לרגש, עובדות פונות להיגיון. 

הינה מספר דוגמאות:

Papaya Global, סטארט-אפ שפיתח מערכת לניהול שכר גלובלי עבור חברות שמעסיקות עובדים במספר מיקומים ברחבי העולם. החברה, ששווה כבר מעל למיליארד דולר, בחרה לצאת בקמפיין טלויזיה במסגרתו הם מדברים על אחד הדברים שהכי חשובים לעובדים: המשפחה שלהם.

סרטוני הפרסומת מציגים את עובדי החברה – והוריהם, שהגיעו ל-“יום הורים” וניסו להסביר במילים שלהם מה ילדיהם עושים בהיי טק. המסר של הקמפיין Join the family…  

 

“בטלוויזיה אפשר להעביר סיפור, לייצר רגש. רצינו לעשות קמפיין בלי ידוענים, ושמי שרואה אותו יתחבר למסר ויגיד וואלה, אני רוצה לעבוד אצלם!”, מספרת עינת גז, מייסדת ומנכ”לית החברה.

פאולו אלטו נטוורקס היא חברת הייטק נוספת שהופיעה לאחרונה על המסך. החברה אותה הקים היזם הישראלי ניר צוק, נחשבת לחברת הסייבר הגדולה בעולם. עם התרחבות מרכז הפיתוח שלה בישראל הם יצאו בקמפיין גיוס עובדים תחת הקונספט “גיבורי העל של ההייטק”. הפרסומת מציגה ילדים ישראלים שחלמו להיות גיבורי על שמצילים את העולם, ואכן הם עושים ומגשימים זאת היום.

“מה שהכי מייחד את העובדים שלנו היא תחושת השליחות האישית, המוטיבציה וההבנה כי מה שהם עושים ביומיום הוא להגן על כולנו – על יקיריהם, המשפחות והחברים שלהם. ההבנה כי יש בידם כוח רב והבחירה לעשות איתו משהו טוב”, הסבירו במחלקת משאבי האנוש של החברה. זהו סיפור על ניצחון הטוב על הרע, מימוש עצמי והגשמת חלום ילדות. ושום מילה על שכר ותנאים סוציאליים.

 

גם אמדוקס ישראל, חב’ המתמחה במתן ופיתוח שירותים ותוכנה בעולמות הענן, בחרה להשתמש בסטוריטלינג לגיוס עובדים.

הקמפיין תחת הקונספט “You without limits” מציג את עובדיה שפיתחו מוצרים ששינו את העולם. החברה מזמינה מועמדים לשנות את העולם ולהשפיע בכל יום מחדש, על 3 ביליון אנשים.

מקור: אתר אמדוקס

ודוגמא אחרונה חביבה – חברת אפלייד מטיריאלס ישראל, העוסקת בתחום המורכב של בקרת ייצור של שבבים. כחלק מצמיחתה המואצת. החברה הודיעה על גיוס 200 עובדים ועובדות חדשים שיצטרפו לכ- 1,750 עובדיה הקיימים. לצורך כך היא עלתה בקמפיין דיגיטל רחב תחת המסר “אימפקט גדול מתחיל בפרטים הקטנים”. צפו:

הפרסומת מציגה כיצד גרגר חול קטנטן מקצה העולם, יכול להניע תהליכים מורכבים ששינו את העולם. זוהי קריאה לעובדיה העתידיים לבוא, להצטרף ולשנות את העולם. ושום מילה על קרן פנסיה, רכב חברה וכרטיס תן ביס.  

מס’ כללי אצבע ליצירת סיפורים שמניעים עובדים:

  1. על הסיפור להיות אמיתי ואמין.
  2. על הסיפור לבדל אותנו מהמתחרים.
  3. על הסיפור להציג הבטחה רגשית רלוונטית לקהל היעד.
  4. רצוי שההבטחה תהיה מעוררת השראה ותצית את הדמיון.

לסיכום,

לפרסם מודעות דרושים כמו פעם זה כבר לא מספיק. חברה שרוצה לבלוט, לייצר העדפה ולגייס עובדים איכותיים, צריכה להציג ערך מוסף רגשי מעבר לנתונים ועובדות. ערך מוסף רגשי תמיד יוצג באמצעות סיפור. כי כאמור, סיפורים פונים לרגש, עובדות פונות להיגיון.

הכותב הוא מנכ”ל משרד דיגיטל קלאוד

תגובות