04/03/2020 :פורסם

עם כל יום שעובר, הופך עולם הדיגיטל למשמעותי יותר ויותר בכל תחומי חיינו. במקביל, עובר עולם השיווק העסקי גם הוא אל תחומי הדיגיטל, כאשר את מקומה של המדיה המודפסת תופסת המדיה הדיגיטלית על שלל צורותיה: מנועי חיפוש, רשתות חברתיות, אתרים ופורטלים שונים הופכים להיות הפלטפורמה הפרסומית עליה נשען חלק נכבד מתקציב השיווק של חברות ועסקים.

מפרסמים רבים שמעוניינים להביא את נוכחותם אל המרחב הדיגיטלי מחפשים אחר סוכנות שיווק דיגיטלי או חברות שיווק דיגיטלי שיוכלו להביא אותם לתוצאות טובות, שבסופו של דבר יפיקו מהן גידול משמעותי בכמות המכירות והלקוחות.

עם זאת, לא כל סוכנות שיווק דיגיטלי או חברות שיווק דיגיטלי אכן יכולה להגיע לאותן התוצאות ולהביא את העסק שלכם למקסום הפוטנציאל השיווקי שלו במדיה. בעולם הקידום לדוגמא, קיימות חברות דיגיטל רבות בעלות היכרות שטחית בלבד עם מנוע החיפוש. לעיתים הן אכן מביאות את אתר המפרסם למיקום גבוה – אך לזמן קצר בלבד, ועלולות אף לגרום לפגיעה משמעותית ברמות החשיפה של האתר בהמשך.

אז איך ניתן למצוא חברות שיווק דיגיטלי איכותיות באמת? ערכנו בשבילכם מדריך קצר שיסייע לכם לבחור את האופציה הטובה ביותר לעסק שלכם מבין שלל החברות.

טיפים לבחירת סוכנות שיווק דיגיטלי איכותית

המלצות – השלב הראשון שכדאי לבצע לפני התקשרות ראשונית עם סוכנות שיווק דיגיטלי. ניתן לפנות ישירות לסוכנות שבה אתם מתעניינים ולבקש המלצות ושמות של לקוחות בעבר או בהווה. לקוחות בהווה יכולים להביא לכם מידע בזמן אמת: תוכלו לבדוק מה החוויה העכשווית של החברה עם שירותיה של סוכנות השיווק והאם הם מרוצים מהתוצאות ומהתקשורת עמה.

סוג הלקוחות – חברות שיווק דיגיטלי בעלות ניסיון עם מפרסמים בתחום שלכם או בתחומים קרובים, עשויות להביא תוצאות טובות יותר הודות להיכרותה המעמיקה עם התחום, המתחרים בו והאתגרים בדרך.

תהליך עבודה – בבחירת חברת דיגיטל איכותית, מומלץ לבדוק שתהליך העבודה שלה עבור לקוחות כולל מספר צעדים הכרחיים, ביניהם:

  • עבודת מחקר מקדימה לצורך הבנת היתרון העסקי של המפרסם והשירותים שלו
  • פיתוח אסטרטגיות מגובשות והגדרת קהלי היעד באופן ברור
  • מעקב אחר ביצועי הפרוייקט וניהולו על מנת להגיע ליעדים הרצויים
  • התייעלות שכוללת הפקת תובנות לשיפור ביצועים לקראת פרוייקטים נוספים בהמשך

החוויה – בדקו: האם התקשורת עם החברה מתנהלת באופן מיטבי? האם אתם מרגישים ש”לוקחים אתכם אישית” ומתייחסים אליכם ואל הפרוייקט שלכם באופן המקצועי והראוי ביותר? שאלות כאלו יכולות להעיד על רמת התשוקה והאהבה שיש למנהלי חברת השיווק הדיגיטלי בעבודתם. חברות שיווק דיגיטלי עם אנשים בעלי אהבה למקצוע מביאות איתן יותר יצירתיות, עבודת צוות מיטבית ותוצאות משמעותיות בשטח.

שקיפות – שקיפות היא מילת המפתח ביחסים בין הלקוח לחברה: כשיש שקיפות, ניתן להסיק שיש גם כנות ואמון הדדי ביניכם. השקיפות יכולה לבוא לידי ביטוי במתן מידע מפורט על תוצרי הקמפיין, הפריסה באתרים השונים, ניהול התקציב ועוד. אל תהססו לבקש הסברים על הנעשה והתהליך שבו מתבצעים הדברים.

תנו להם להוביל – קחו מידי פעם כמה צעדים אחורה ובקשו את דעתם של גורמי המקצוע בחברת הדיגיטל בכל אתגר או עניין חדש שצץ בדרך. תוכלו להיווכח ברעיונות שהם יכולים להציע – שאולי יוכלו לפתוח לכם כיווני חשיבה חדשים. סוכנות שיווק דיגיטלי איכותית תוכל לכוון אתכם למטרות חדשות ויעדים נוספים בדרך.

שאלות שכדאי לשאול

יש לכם כבר כיוון? מעולה. זה הזמן לשאול כמה שאלות חיוניות כדי להבטיח שהגעתם לחברה הטובה ביותר לעסק שלכם:

  • הסכמי סודיות – אם ישנם כאלה, הציגו אותם לחברה ובדקו האם יסכימו לחתום עליהם.
  • בדקו: מה אורך הזמן הממוצע (לערך) של ההתקשרויות ביניהם לבין לקוחותיהם? התקשרויות ארוכות טווח מעידות על חברה עם ניסיון רב ולקוחות מרוצים.
  • במקרה של שינויי כיוון בקמפיין – כיצד מתקבלות ההחלטות ובאילו מועדים במהלכו?
  • עלות יחסית – האם יהיה ניתן לסיים את הקמפיין בטרם מועד הסיום שנקבע? והאם יהיה ניתן לשלם רק על החלק היחסי שבוצע בפועל?
  • מול מי במשרדי החברה אתם כמפרסמים תעמדו בקשר במהלך העבודה השוטפת?

לסיכום

בחירה של חברת דיגיטל או סוכנות דיגיטל איכותית היא משימה בפני עצמה, אך מומלץ לא לוותר עליה: חברת דיגיטל איכותית ומומחית בתחומה תוכל להניב תוצאות קמפיין טובות יותר באופן משמעותי לעומת חברות שיווקי דיגיטלי בינוניות. בנוסף, הידיעה שאתם ‘בידיים טובות’ מאפשרת לכם מרחב של ביטחון ותקשורת פתוחה ביניכם לבין גורמי המקצוע והמנהלים בחברה, והיכרות ארוכת טווח עשויה להניב לאורך זמן שיתופי פעולה הדדיים ומוצלחים.

 

תגובות