18/02/2020 :פורסם

HEZ_DIGITALבשנת 2020 משרדי דיגיטל מובילים ומרכזים את רוב תקציבי הדיגיטל בשוק הפרסום. הינה הסיבות מדוע:

המאבק רב השנים על תקציבי הדיגיטל בין משרדי הפרסום המסורתיים לבין משרדי הדיגיטל / סוכנות דיגיטל וחברות שיווק דיגיטלי, לא עוצר לרגע. הסיבה לכך היא שמשרדי הפרסום המסורתיים המפעילים מחלקות דיגיטל, אחרי שנים רבות בהם ניסו להתחמק מתחום הדיגיטל נאבקים כדי להדביק את הפער בשליטה בידע והכל בכדי להחזיר אליהם תקציבים שכבר שנים מנוהלים בסוכנות הדיגיטל.

בשעה שמשרדי הפרסום המסורתיים מנסים להבין מושגי דיגיטל בסיסיים, הנטועים עמוק  בליבת הפעילות היומיומית של סוכנות לשיווק דיגיטלי, משרדי דיגיטל מובילים את התחום וכבר חושבים על הדבר הגדול הבא. הינה כל הסיבות למה:

  1. האתגר הטכנולוגי – התנגשות בין תרבויות ממש: מקדמת דנא, משרדי הפרסום המסורתיים העסיקו פרסומאים שאינכם טכניים. לאמץ חדשנות ובכלל זה שפה טכנית היווה קושי גדול עבורם ולכן הם פשוט נשארו מאחור. אלו ששולטים בשפה הדיגיטלית, שנולדו עם מקלדת ביד, מאיישים את התפקידים בחברות הדיגיטל וסוכנויות הדיגיטל ומביטים כמעט בזלזול באנשי העולם הישן.
  2. שולי רווח גבוהים: משרדי הפרסום המסורתיים תמיד העדיפו להתמקד בעולמות בהם הם שולטים ומכירים – האופליין, שגם הניב להם הכנסה גבוהה יותר. שולי הרווח הקיים בתחום האופליין אינם דומים לשולי הרווח הקיים בחברות שיווק דיגיטלי, כתוצאה בין היתר, מעבודה רבה יותר על תוצרים דיגיטליים ושקיפות בגובה עמלות הניהול.
  3. התמהמהות בכניסה לעולם החדש: לחברות דיגיטל וסוכנויות לשיווק דיגיטלי היתה היכולת לאמץ בקלות פתרונות שיווק דיגיטליים ולהיות בחוד החנית של החדשנות בתחום. הם התמחו וצמחו בשעה שמשרדי הפרסום המסורתיים התמהמהו לחדור לעולם החדש והסתפקו בפתרונות שנוצרו עבורם על ידי חברות וסוכנויות דיגיטל. התמהמהות משרדי הפרסום, לצד הדרישה הגוברת מצד הלקוחות, הביאה לפריחת משרדי הדיגיטל.
  4. עניין של גודל וגמישות: על אף שנראה כי הפער הודבק בשנים האחרונות וזאת כתוצאה מרכישת משרדי דיגיטל וחברות דיגיטל ע”י משרדי הפרסום הגדולים והטמעתם בהם, עדיין ארגון גדול, מסורבל, עם תקורה גבוהה ויכולת טכנית נמוכה, לא באמת יכול להתחרות בחברה קטנה, גמישה, בעלת אוריינטציה טכנולוגית, שהיתה בין הראשונים לאמץ ולהבין את כוחו של השיווק בדיגיטל.
  5. כוח אדם מקצועי: על אף הצעות לרכישה, רוב המשרדים המקצועיים בדיגיטל (סוכנות שיווק דיגיטלי, משרד פרסום בדיגיטל) העדיפו להישאר עצמאיים ולא להתמזג ולהיטמע במשרדי הפרסום הגדולים. מה שהשאיר את אנשי המקצוע הבכירים במשרדים  עצמאיים.

ובמילים אחרות – הטאלנטים בתחום נשארו עצמאיים. תוכלו למצוא אותם ב- משרדי דיגיטל מובילים, חברות שיווק דיגיטלי, סוכנות דיגיטל, סוכנות שיווק דיגיטלי, משרד פרסום בדיגיטל, חברה לשיווק דיגיטלי וכד’.

דיגיטל קלאוד הוא משרד דיגיטל עדכני, המספק ללקוחותיו מגוון פתרונות מתקדמים לפעילות בזירה הדיגיטלית. המשרד נמנה בין חברות שיווק דיגיטלי וסוכנויות שיווק דיגיטלי המובילות בישראל.

רוצים לשמוע עוד? צרו איתנו קשר >>

תגובות