18/02/2020 :פורסם

האם קיים הבדל ביכולות של משרד פרסום מסורתי לעומת סוכנות / חברות שיווק דיגיטלי ? כנראה כמו עם רוב החוויות – עד שלא תנסו ותחוו – לא באמת תבינו את ההבדל. unnamed

ההבחנה בין משרד פרסום מסורתי לבין משרד דיגיטל או סוכנות שיווק דיגיטלי, יכולה להיות מטושטשת ומבלבלת. הסיבה לכך, בחלקה, היא שהרבה משרדי פרסום מסורתיים מפעילים מחלקות דיגיטל המתפקדות לכאורה כסוכנות שיווק דיגיטלי למרות שלא מעט מהם נאבקים כדי להדביק את הפער בידע ובשליטה בטכנולוגיה.

חברות שיווק דיגיטלי גדלו במהירות בשנים האחרונות והסיבה לכך היא תהליך דיגיטליזציה העובר על עולמנו. חברות בעלות אוריינטציה דיגיטלית היו בעמדת הסתגלות קלה יחסית להתפתחות המהירה של העולם הדיגיטלי, בשעה שמשרדי פרסום מסורתיים ניסו להבין מושגים בסיסיים ביותר, המצויים ביסוד עולם חברות שיווק דיגיטלי.

מפתיע נכון? לכאורה למשרדי הפרסום המסורתיים היה אמור להיות יתרון על פני חברות שיווק דיגיטלי צעירות יחסית, המפלסות את דרכן בעולם הפרסום. אולם המכשול עבורם היה בעיקר טכני.

הדרישות הטכניות הגבוהות הדרושות כדי לגשר על תהליך היצירה הקיים בפרסום מסורתי לביצוע פעילות דיגיטל היוו לצוות שאינו טכני התנגשות בין תרבויות ממש.

לכן משרדי הפרסום העדיפו להתמקד בעולמות שהם מכירים – הפרסום המסורתי שגם הניב להם הרבה יותר כסף. שולי הרווח הקיים בתחום האופליין אינו דומה לשולי הרווח הקיים בחברות שיווק דיגיטלי.

משרדי הדיגיטל וסוכנויות הדיגיטל, צמחו מתוך התחום הטכני הראשוני של האינטרנט (פיתוח אתרים, מערכות טכנולוגיות) ולכן היה להם יתרון באימוץ חדשנות לתחום השיווק באינטרנט.

לחברות דיגיטל היתה היכולת להמציא פתרונות שיווק באינטרנט ולהיות בחוד החנית של החדשנות בתחום, בעוד שסוכנויות פרסום מסורתיות היו תלויות בפתרונות שנוצרו על ידי חברות אלה.

משרדי הפרסום העדיפו להישאר באיזור הנוחות שלהם, שלא הצריך מהם השקעות בזמן ובכוח אדם מיומן ויקר.

מה גם שארגון גדול, איטי, עם תקורה גבוהה ויכולת טכנית נמוכה, אינו באמת יכול להתחרות בארגון קטן, גמיש, בעל אוריינטציה טכנית, שהיה בין הראשונים להבין את ערכו וכוחו של האינטרנט והרשתות החברתיות.

מה נשמע לכם הגיוני יותר? לשכור את שירותיו של משרד פרסום המספק שירותים דיגיטליים, או לשכור משרד דיגיטל או חברת שיווק דיגיטלי המספקת רבים משירותיו של משרד פרסום מסורתי?

אנו מקווים שהמאמר הזה שפך קצת אור על הנושא ועזר לכם להחליט.

דיגיטל קלאוד הוא משרד דיגיטל חדשני, שואף תמיד להימצא בחוד החנית הטכנולוגית ונמנה בין חברות וסוכנויות שיווק דיגיטלי המובילות בישראל.

רוצים לשמוע עוד? נשמח לארח אתכם במשרדנו. לכם רק נשאר ליצור קשר >>

תגובות