09/02/2014 :פורסם
שיווק באינטרנט: כל מה שחשוב לדעת על פרסום ושיווק בסלולר / מובייל
(Mobile Advertising / Mobile Marketing)
בשנת 2013 יוצרו יותר טלפונים חכמים מאשר מחשבים. בקיץ האחרון נחצה קו נוסף: לראשונה מכירות הטלפונים החכמים עברו את אלה של הטלפונים הרגילים. השנה נקראו יותר ספרים על גבי הסלולר מאשר על טאבלטים וזו גם היתה השנה שבה עברו צעירים רבים מפייסבוק לשוחח בווטסאפ. בישראל 2013 למעלה מ- 3 מיליון טלפונים חכמים המחוברים לאינטרנט והנתון הזה עולה מידי חודש.
סקר של תאגיד הבנקאות – מורגן סטנלי גורס כי ב- 2014 הגלישה מהמובייל תעקוף את הגלישה ממחשבים אישיים:
“חדירת הסמארטפונים בישראל הולכת ועולה – 57%. יש סבירות שבשנים הקרובות כמעט כל האוכלוסיה תהיה מצוידת בסמארטפון. אם אתם לא חושבים על אסטרטגיית שיווק במובייל היום, תהיו חייבים לעשות את זה בעתיד הקרוב“. – אומר רובי דואק, מנהל תחום מובייל בגוגל אירופה.
דואק כנראה יודע מה הוא מדבר. ע”פ סקר של מגזין eMarketer מיולי 2013 – גוגל שולטת ביד רמה במדיה הסלולרית העולמית (עם נתח שוק של 55.97%!!) וסביר להניח כי מגמה זו רק תתחזק בשנים הקרובות.
זירת הסלולר מאפשרת למפרסמים עדיין ליהנות מפרסום ושיווק סלולרי (פרסום ושיווק בסלולר) במדיה אינטרנקטיבית מתקדמת שאינה עמוסה מידי בפרסומות ובמחירים נוחים יחסית. במאמר הבא נסקור את אפשרויות הפרסום במובייל (Mobile Marketing / Mobile Advertising).
מהם יתרונות הפרסום במובייל?
-
בולטות – הגולש נחשף למסר פרסומי אחד בעמוד
-
מחיר – עלויות הפרסום עדיין נמוכות ביחס לשאר המדיות
-
אפקטיביות – CTR גבוה (אחוז ההקלקה), למעלה מ- 0.50%
-
השוק בהתהוות – אפשרות לחדש בעלויות יחסית נמוכות
-
אפשרויות פרסום מתקדמות – ניצול של טכנולוגיות חדשות כמו Touch, שירותים מבוססי מיקום, רגש תנועה ועוד
שתי אפשרויות נפוצות לפרסום במובייל בישראל:
-
פרסום באפליקציות מקומיות מובילות: פרסום באפליקציות של יצרני התוכן המובילים כדוגמת: Ynet / Walla / Themarker / Sport 5 / Globes וכד’. פרסום זה נעשה באמצעות חברות מדיה ומספק גם מדיה איכותית וגם מוצרים עם נראות חזקה מאוד (למשל – מוצרי המעברון אשר מופיעים בכניסה לאפליקציות מובילות והם למעשה שלט חוצות איכותי מאוד עם אפשרות לתגובה של הגולש).
-
פרסום ברשת אפליקציות: פרסום ברשת תוכן אשר מאגדת מאות ואלפי אפליקציות פופלאריות ומסוגלת לייצר כמות אדירה של חשיפות והקלקות בטווח זמן קצר מאוד. גוגל מציע לנו אפשרות זו באופן קל ופשוט יחסית. אבל לא רק גוגל אלא חברות נוספות המאגדות ברשת הפרסום שלהם מאות ואלפי אפליקציות.
איזה סוג של פרסום הכי מתאים למובייל?
- קידום אפליקציות – ע”י הפניה ל Appstore או ל Android Market
- פייסבוק מובייל- נחיתה בעמוד פייסבוק ייעודי ואיסוף לייקים
- איסוף לידים – מילוי טופס לידים או אפשרות click 2 call בדף נחיתה ייעודי לסלולר
- קידום מוצר או מותג – באמצעות הפניה לדף נחיתה ייעודי לסלולר
מהם מוצרי הפרסום השכיחים במובייל?
-
מודעות טקסט
-
באנר עליון / תחתון
-
מעברון
-
PreRoll פרסומת וידאו המוצגת לפני צפייה בתוכן וידאו
מוצרי הפרסום מימין לשמאל: מודעת טקסט / באנר תחתון / מעברון
דוגמאות לדפי נחיתה במובייל
לסיכום,
הפרסום בסלולר / במובייל מהווה עבור משווקים ערוץ שיווק נוסף. המדובר במדיה הנמצאת בתחילת דרכה בישראל, בשעה שהיא תופסת מקום מרכזי בשוק הפרסום העולמי.
לדיגיטל קלאוד ניסיון רב בפרסום ושיווק בזירת המובייל. אם עדיין אין לכם אסטרטגיה לשיווק סלולרי (שיווק בסלולר) – צרו איתנו קשר.