11/02/2020 :פורסם

לייקים בפייסבוק

מאת: דיאנה גלוס – מנהלת לקוחות בדיגיטל קלאוד

יצירת פוסטים ופרסומם בפייסבוק על סמך תחושת בטן היא לא האסטרטגיה השיווקית הנכונה להזנקת עמוד הפייסבוק העסקי. הדרך היחידה להוביל עמוד עסקי אל ההצלחה היא ניתוח מדוקדק של הפוסטים בניסיון להבין מי הקהל שלנו ומה מעניין אותו. ובמילה אחת – א-נ-ל-י-ז-ה!

מדוע ניתוח מדדי הפוסטים הוא הכרחי?

ניתוח מדדי הפוסטים בפייסבוק מסייע להבין טוב יותר את הקהל שלנו בעמוד העסקי, להבין את התנהגותו ולגלות מה התוכן המתאים עבורו. את הניתוח יש לבצע באמצעות המדדים העומדים לרשותנו: כמות הלייקים, השיתופים, התגובות, החשיפה וכו’. הבנת פרמטרים אלו מובילה לגיבוש אסטרטגיה שיווקית נכונה ויעילה ברשת החברתית פייסבוק.

עוד סיבה לביצוע ניתוח כזה באופן קבוע היא האלגוריתם המשתנה ללא הרף של פייסבוק. אם נתעלם מהתובנות ומהסיפור העולה מהמספרים והנתונים – סביר להניח שהחשיפה האורגנית שלנו תדעך ועל מנת לשקמה תידרש מצידנו עבודה מאומצת.

תכירו את פייסבוק אנליטיקס

על מנת לבצע ניתוח מדדים אפקטיבי/אנליזה, פייסבוק מעמידה לרשותנו את פייסבוק אנליטיקס. כלי ניתוח ללא עלות של פייסבוק אשר מבוסס על תובנות של יותר משני מיליארד משתמשים. תפקידה של פייסבוק אנליטיקס לספק תובנות על אנשים אשר מעוניינים בעסק שלנו או כבר משתמשים בעסק שלנו, בכך היא עוזרת למותג לצמוח, לשפר את אסטרטגיית התוכן ולהגביר מעורבות בתוכן שלנו.

אילו מדדים חשוב לנתח?

  • חשיפה ייחודית Post Reach – המדד נותן אינדיקציה של כמה משתמשים ייחודיים ראו את הפוסט בפיד שלהם. יש לשים לב כי Post Reach, מדבר על משתמשים ייחודיים בעוד Post Impression , מדבר על מספר הצפיות הכולל בפוסט. עלינו לשאוף לערכים כמה שיותר גבוהים בשני הפרמטרים, היות וערכים גבוהים מעידים על חשיפת הפוסט למספר לקוחות פוטנציאליים גדול.
  • לייקים, תגובות ושיתופים – גולשים מעורבים בתוכן שלנו באופן אקטיבי באמצעות: לייקים, תגובות ושיתופים. לכן על מנת להבין אילו פוסטים מצליחים ואילו פחות עלינו לבחון את הנתונים של שלושת הפעולות הללו. שיתוף פוסט הוא סימן ברור לכך שהקהל אוהב, מאשר את התוכן ואף רוצה לחלוק אותו עם חוג מכריו – דבר אשר עוזר להגדיל את ה- Post Reach של הפוסט שלנו.  להבין אילו פוסטים זוכים למירב השיתופים יעזור לנו ליצור תוכן דומה ולהשאיר את ה- Post Reach שלנו גבוה. תגובות ולייקים לפוסט הינם פידבק ישיר לתוכן שלנו. תוכן אשר יזכה להרבה תגובות חיוביות ולייקים נרצה להעמיק בו ולייצר פוסטים נוספים בנושא.
  • קליקים Post Clicks and Link Clicks – חשוב לנתח גם את הפעולות שהקהל שלנו עושה בתוך הפוסט עצמו – הפעלת סרטון, לחיצה על קישור, דפדוף בתמונות וכדומה. זוהי דרך טובה לגלות איזה פוסטים מניעים את הקהל שלנו למעורבות גבוהה יותר. ויתרה מכך, זה מועיל במיוחד למפרסמים שרוצים להוביל את הגולש לאתר הבית שלהם.

מה נחשב לשיעור מעורבות טוב בפייסבוק לשנת 2020?

שיעור המעורבות בפוסטים אורגניים עומד היום על ממוצע של 3.6%. ניתן להשתמש בנתון זה על מנת להעריך איפה אנחנו נמצאים ביחס אליו.

שיעור מעורבות גבוה הוא חשוב ביותר הן היות ומעורבות גבוהה מגדילה את החשיפה האורגנית של הפוסט, מבטיחה מיקום טוב יותר בפיד והכי חשוב שיעור מעורבות טוב- פירושו קהל מעורב וזהו חלומו של כל משווק.

לסיכום,

ניתוח הפוסטים שלנו בפייסבוק הוא קריטי לאסטרטגיה השיווקית שלנו ולהצלחתו של הדף העסקי. פוסטים נכונים ייצרו אצל הקהל שלנו מעורבות גבוהה במותג, דבר אשר כל איש שיווק בדיגיטל שואף אליו. לשמחתנו, אנשי השיווק הדיגיטלי, פייסבוק מעמידה לרשותנו כלים שיעזרו לנו להשתפר כי ממש כמונו וכמו הקהל שלנו גם פייסבוק משוועת לתוכן איכותי בפלטפורמה שלה.

תגובות