03/01/2020 :פורסם

הכירו את רשת המדיה של Google, המניבה תוצאות מדי יום עבור אלפי מפרסמים ו סוכנות דיגיטל ברחבי העולם.

GDN היא רשת המדיה של גוגל, ראשי תיבות Google Display Network, הכוללת מיליוני אתרי שותפים, וכמובן אתרי Google ביניהם Gmail ו-YouTube .
רשת המדיה מגיעה אל יותר מ-83% ממשתמשי האינטרנט הייחודיים בעולם (מקור: DoubleClick Ad Planner) בלמעלה מ-100 ארצות.
בוודאי נתקלתם במודעות גוגל אדוורדס או בבאנרים עם הסימון של מודעות Google באתרים בהם אתם גולשים או בחשבון ה- G-mail שלכם. ובכן מקורם ברשת ה-GDN של גוגל.

 פרסום מבוסס הקשר שכל סוכנות דיגיטל צריכה להכיר

גורם מרכזי להצלחה של רשת ה- GDN הוא היכולת של Google לרתום את העוצמה של מנוע החיפוש מבוסס ההקשר הטוב ביותר בעולם למיקום מודעות ובאנרים מול התכנים הרלוונטיים ביותר. בדרך זו ניתן למצוא את הקהלים עם המעורבות הגבוהה ביותר ולהחשף אליהם. מחקרים מראים כי המעורבות של הגולש בקמפיין גדלה במידה משמעותית כאשר מיקוד המודעות/הבאנרים מבוסס על הקשר לעומת רלוונטיות שאינה מבוססת על הקשר.

GDN

רשת המדיה של Google מאפשרת למפרסמים להציג את המסר שלהם בקרב לקוחות פוטנציאליים בכמה דרכים:

  • באמצעות מילות מפתח ונושאים: על סמך מילות המפתח שנגדיר.
  • באתרים או דפים ספציפיים: באתרים ספציפיים שנבחר כמתאימים ביותר לקמפיין (ניתן אף לחסום אתרים שלדעתנו אינם מתאימים).
  • באמצעות REMARKETING: ניתן להגיע לאנשים שביקרו כבר באתר המפרסם ע”י Remarketing – מסע פרסום לשיווק מחדש.
  • ע”פ קטגוריות עניין: בעזרת קטגוריות עניין נוכל להחשף בפני גולשים המשויכים לקטגוריות שאליהן נמקד.

לדוגמה

אם מפרסם מסוים או סוכנות דיגיטל, מציע פרויקט נדל”ן בתל אביב, נוכל להגיע ללקוחות פוטינציאלים ברשת המדיה בדרכים הבאות:

  • נוסיף את מילות המפתח “נדל”ן תל אביב” וייתכן שנתאים באופן אוטומטי להופעה בבלוג בנושא נדל”ן בתל אביב.
  • נזהה אתר העוסק בנדל”ן ונוסיף אותו כמיקום מנוהל.
  • נשתמש בשיווק מחדש כדי להציג את הקמפיין בפני לקוחות שכבר ביקרו בעבר באתר המפרסם.
  • נגדיר “נדל”ן” כקטגוריות עניין ונופיע בדפים הקשורים לנדל”ן.

הפרסום ב GDN מנוהל באמצעות חשבון ה- Google Ads.

פורמטים של מודעות ב GDN:

gdn2

הסוגים הבאים של מודעות לתצוגה כשירים להיות מוצגים ברשת המדיה של Google:

  • מודעות טקסט: זהו הסוג הבסיסי ביותר של מודעות ב-AdWords. ניתן ליצור אותן ישירות בחשבון AdWords, והן נקראות במקרים רבים ‘קישורים ממומנים’.
  • מודעות תמונה: מודעות תמונה של AdWords הן מודעות גרפיות שיכולות להיות סטטיות (ללא תנועה) או מונפשות.
  • מודעות וידאו: וידאו מקוון הוא אחד התחומים הגדולים ביותר של צריכת מדיה, עם קהל של מאות מיליונים המוכנים ורגילים לפרסום בתוכן וידאו. Google AdWords מאפשרת להגיע לקהל זה וליצור איתו קשר באמצעות מודעות ומיקומים של וידאו, שאותם אפשר לטעון ישירות דרך ממשק AdWords או להציג דרך שרת מודעות מאושר.
  • מודעות מדיה עשירה: מודעות מדיה עשירה כוללות מודעות וידאו, באנרים הכוללים הנפשת Flash ומודעות המערבבות טקסט ותוכן מונפש.

אתרי וידאו ומשחקים מקוונים במסגרת רשת המדיה של Google זמינים אף הם למפרסמים שרוצים להרחיב אף יותר את טווח ההגעה של מסעות הפרסום שלהם לרשת המדיה. מפרסמים יכולים להופיע לפני, במהלך או אחרי זרם וידאו , ליצור שכבת על באמצעות מודעת וידאו או מודעת טקסט על-גבי סרטון , או להפעיל מודעת תמונה, וידאו, או טקסט בסיום סרטון . המודעות נמכרות במודל תמחור של מכירה פומבית וניתן לנהל אותן דרך Google AdWords על ידי בחירה באתרי וידאו ומשחקים מקוונים הכלולים ברשת.

כמה זה עולה?

מודל התשלום בפעילות ב- GDN גמיש ומבוסס על CPM (מחיר לאלף חשיפות), או CPC  (מחיר לקליק).

לסיכום,

מפרסמים או סוכנות דיגיטל המתמקדים בחשיפה למותג משתדלים בדרך כלל שהמסר שלהם יגיע לקהל היעד, תוך בקרה על המיקומים שבהם המותג מופיע, והמחיר להופעה של המודעות/הבאנרים שלהם. רשת המדיה של Google מאפשרת למפרסמים ול- סוכנות דיגיטל לבנות רשת מותאמת אישית של אתרים, בעזרת מגוון רחב של טכנולוגיות מיקוד (למשל, מיקוד לפי הקשר של מילות מפתח, מיקוד לפי מיקום ומיקוד לפי קהל). כך המפרסמים יכולים למצוא את קהל היעד שלהם ולהתחבר אליו ביעילות רבה.
ברשת המדיה של גוגל ניתן לבחור ידנית אתרים שבהם אנו רוצים שהקמפיין שלנו יוצג. נוכל להשתמש גם באי-הכללה לפי אתר וקטגוריה ובמילות מפתח שליליות, כדי למנוע הצגה באתרים ובתכנים מסוימים ברשת.

מודל התמחור המבוסס על מכירה פומבית מבטיח שמפרסמים ישלמו מחירים תחרותיים הנקבעים על ידי השוק, לא על ידי Google.

גורם מרכזי להצלחת רשת המדיה של Google בהשגת היעדים של מפרסמים הוא היכולת של מנוע החיפוש של Google להציב מודעות/באנרים מול התכנים הרלוונטיים ביותר ברחבי האינטרנט. כך יכולים המפרסמים להתחבר אל הקהלים המעורבים ביותר ברגע המתאים. לדוגמה, אם אתה מוכר מצלמות דיגיטליות, תוכל לבחור מילות מפתח כגון “מצלמה דיגיטלית” כדי להציג את המודעה שלך בדפי אינטרנט בנושאי ציוד למצלמות, קבוצות דיון לחובבי צילום או אתרי סקירה של מוצרי צילום.

רוצים לשמוע עוד על פרסום ב- GDN – רשת המדיה של Google ?

ב- משרד דיגיטל קלאוד, תמצאו סוכנות דיגיטל המנהלת קמפיינים ומבצעת אופטימיזציה ברמה היומיומית, וזאת על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור לקוחותיה.

רוצים לשמוע עוד על שיטות מתקדמות לפרסום באינטרנט ? צרו איתנו קשר ונשמח להיפגש.

דיגיטל קלאוד היא סוכנות שיווק דיגיטלי הנמנית בין חברות שיווק דיגיטלי המובילות בישראל.

תגובות