14/12/2016 :פורסם

פרסום באינטרנט: הכירו את שיטת ה- Remarketing – שיטת השיווק מחדש של גוגל

אומרים שצורך הוא אבי ההמצאות, וכשנוצר אחד כזה, לא ירחק היום בו המצאה או פיתוח חדש יענו עליו ויניעו את העולם אל עבר הצורך הבא.

שנים רבות, עוד מחוץ לעולם השיווק הדיגיטלי, חיפשו בעלי עסקים דרך בה יוכלו “לעקוב” אחר המבקרים בחנות, במיוחד אחרי אלו שעזבו אותה מבלי שביצעו רכישה, ולהמשיך להציע ואולי אף לשפר, את הצעתם העסקית עד שתתבצע עסקת הרכישה. כך בדיוק נולדה שיטת השיווק מחדש, ה -Remarketing של גוגל, המתבססת על רשת ה- GDN – Google Display Network) GDN) של החברה.

על מנת להמחיש את התהליך, דמיינו שנכנסתם לחנות בגדים בקניון. בחנתם את הסחורה למספר דקות, ואפילו מדדתם חולצה שמצאה חן בעיניכם. למרות זאת, יצאתם מהחנות בדיוק כפי שנכנסתם אליה ולא ביצעתם רכישה. לאחר מספר דקות, בהמשך הטיול שלכם בקניון, ניגשת אליכם בחורה נחמדה ומציעה לכם קופון הנחה מידית וחד פעמית עבור אותה חולצה שמדדתם דקות קודם לכן.

מקריות? בקניון זה אולי יראה כך, אבל זהו בדיוק בסיס הרעיון העומד מאחורי הפרסום באינטרנט בשיטת הרימרקטינג -להתאים את המסרים השיווקיים לגולש שכבר ראה, ביקר ומדד את ה’סחורה’ שבאתר המפרסם. בין אם זה בחנות שלכם או בדף הנחיתה (כחלק מקמפיין פרסומי).

Google Remarketing

למה זה טוב?

בעיקר בגלל העובדה ש – 96% מהמבקרים באתר שלך / בדף הנחיתה ינטשו אותו מבלי לבצע בו כל פעולה, ו- 70% מהגולשים נוטשים את עגלת הקניות בשניה האחרונה לפני הלחיצה על כפתור הרכישה. לא חבל לוותר עליהם בכזו קלות?  ואם נוסיף לכך את העובדה שהגולש בעצם לא מודע  שמופעל עליו תהליך שכזה אזי תדמית העסק המפרסם לא נפגעת בכך שהיא ממשיכה “לרדוף” אחרי המבקרים באתר.

הסימון של הגולש מאפשר לעטוף אותו במסרים שמותאמים גם למיקום הפיזי הדיגיטלי שלו (האתר בו הוא גולש כעת) וגם לשלב השיווקי בו הוא נמצא (נחשף למסר השיווקי הראשון / השני / השלישי של המפרסם). כלומר, לאחר שהבנו שהגולש לא השתכנע, נוכל להגיש לו מסרים שיווקיים שונים – הצעת ערך גבוהה יותר, הנחה או הטבה חד פעמית המתייחסת לאותו המוצר או השירות אליו נחשף בפעם האחרונה.

איך זה בעצם עובד ?

כדי ‘לצבוע’ (המינוח המקצועי של פעולת הסימון) גולש שביקר באתר מסוים או בדף הנחיתה, יש להטמיע קוד רימרקטינג בעמוד ממנו אנו רוצים להחיל את תהליך הסימון והמעקב. זה יכול להיות דף בית, עמוד נחיתה, עמוד סל קניות  או בעצם כל מקום באתר שיכול לייצר תובנה שיווקית כלשהי ולהכניס לרשימה את הלקוחות הפוטנציאליים שביקרו בו. רשימות אלו נקראות – רשימות רימרקטינג. עכשיו, כשהלקוחות מסומנים, תהליך השיווק מחדש בעצם מתחיל.

הלקוחות (הגולשים) ממשיכים לגלוש ברחבי הרשת כשהם נושאים על גבם את הסימון עמו הם נצבעו, ובכך מאפשרים לרשת שותפי הפרסום של גוגל לזהות אותם ולהגיש להם את הפרסומות והמסרים הספציפיים שיתאימו לאותן רשימות קהלים צבועים. כלומר, להציג לגולש ש’נצבע’ מסרים חדים יותר, מדויקים יותר ומניעים יותר לפעולה של אותו מפרסם.

בנוסף לכל היתרונות שצוינו, כשפרסומת שלכם “עוקבת” אחרי הגולש ונחשפת תדיר באתרים בהם הוא גולש, נוצרת עבורכם תדמית של חברה גדולה המפרסמת בכל רחבי הרשת בהיקפים גדולים.

סרטון הסבר על  Remarketing – שיטת ה- שיווק מחדש של גוגל

זה בטח יקר

מודל התשלום של גוגל Remarketing מבוסס על מודל ה CPC הרגיל, כלומר – אתם תשלמו לגוגל רק במידה והלקוח הפוטינציאלי שלכם הקליק על הבאנר (חזר לחנות).

השתכנעתי! איך מצטרפים לחגיגה?

כדי לנהל קמפיין בשיטת ה- Remarketing של גוגל, אין צורך להיות טכנולוג גדול. אבל כדי לנהל אותו, כדאי שתדעו מה אתם עושים בדיוק, אחרת הכסף יישפך והתוצאות לא.

ניסוח המסרים, הפקת החומרים הפרסומיים ותכנות קוד הרימרקטינג (Remarketing code) הם משימות למקצוענים בלבד.

ב- משרד אינטראקטיב דיגיטל קלאוד תמצאו יחידת עילית מקצועית המנהלת קמפיינים ומבצעת אופטימיזציה ברמה היומיומית, וזאת על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור לקוחותיה.

רוצים לשמוע עוד על שיטות מתקדמות לפרסום באינטרנט ? צרו איתנו קשר ונשמח להיפגש.  עד אז….צביעה נעימה.

הכותב דני קמושביץ – מנהל לקוחות בכיר בדיגיטל קלאוד.

תגובות