08/03/2013 :פורסם

YouTube

במאמר זה נסקור את היתרונות ואפשרויות הפרסום ביוטיוב – האתר הגדול בעולם לתוכן וידאו.

אולם קודם מס’ סטטיסטיקות:

  • מעל 800 מיליון משתמשים ייחודיים מבקרים ב-YouTube מידי חודש
  • מעל 4 מיליארד שעות וידאו הם צפו בכל חודש ב-YouTube
  • 72 שעות של וידאו מועלה ליוטיוב בכל דקה
  • 70% מהגולשים ל- YouTube מגיעים מחוץ לארה”ב
  • YouTube הוא אתר מקומי ב 53 מדינות וב- 61 שפות
  • בשנת 2011, היו ב-YouTube למעלה מטריליון צפיות המשקפות סביב ה- 140 צפיות לכל אדם על פני כדור הארץ.
  • למעלה ממיליון מפרסמים ב- YouTube כשרובם עסקים קטנים.
  • 25% מהצפיות ביוטיוב בעולם מגיעות ממכשירים ניידים (טלפונים סלולריים) המגלמים ביליון (1,000,000,000) צפיות ביום רק מהנייד
  • YouTube זמין על 400 מיליון מכשירים ניידים בעולם
  • בשנת 2011 , עם חדירת הסמארפונים לעולמנו – שולשה התנועה ל- YouTubeמהתקנים ניידים.
  • ע”פ סקר TIM מחודש דצמבר– YouTube הינו האתר השני בגודלו בישראל (אחרי פייסבוק), עם שיעור חשיפה של 69.7% מכלל הגולשים בישראל, מעל גיל 18, המהווים ממוצע של 2.8 מיליון גולשים שונים בחודש.

מקורות: YouTube 3.2013 , סקר TIM של חברת TNS טלסקר 12.2012

 

מדוע כדאי לפרסם ב- YouTube?

מדידה ואופטימיזציה: יוטיוב מעמיד לרשותנו כלי מחקר מתקדמים למעקב אחר יעילות הקמפיין, ערכי המרות והתנהגות הצופים. אופטימיזציה ניתנת לביצוע בזמן אמת.

השפעת מותג: ע”פ מחקר שערך לאחרונה מכון Nielsen נמצא כי פרסום מקוון בווידאו השיג ביצועים טובים יותר מפרסום בטלוויזיה – בכל הקשור לזכירת מותג, זכירת מסר ואהבת מותג. מכון Nielsen מצא כי רמת הזכירות הכללית של קמפיין וידאו מקוון היא 65% – נתון הגבוה בכ-40% מהזכירות של קמפיין טלוויזיה.

מעורבות הצופה: מחקר שערך הקונסורציום למעורבות בסרטונים מקוונים (Online Video Engagement Consortium) בארה”ב, מצא כי אנשים הצופים בתוכן וידאו באינטרנט צפויים לשים לב לפרסומות מקוונות, ב-28% יותר מאלו הצופים בתוכניות בטלוויזיה. בנוסף, קיימים תגובות ודירוגים שיוצרים שיחה ובמקרים רבים חשיפה ויראלית נוספת באמצעות שיתוף הסרטון ברשתות החברתיות.

רלוונטיות: אפשרות הצגת פרסומות כאשר הגולש מחפש מילות מפתח רלוונטיות (בדומה לשיטת הפרסום בגוגל Ad Words). קהל שבוי שנחשף לפרסום לצד תכנים אהובים אותם חיפש באופן אקטיבי.

בולטות: שימוש בסרטון וידאו מגביר את החשיפה למוצר ונמצא יעיל יותר בהנעה לפעולה בהשוואה למודעות טקסט או באנרים סטנדרטיות.

מחיר: מודל תשלום אטרקטיבי במיוחד – Pay Per View)  PPV) או CPC .

 

מה הן אפשרויות הפרסום ביוטיוב?

המפרסמים ביוטיוב נהנים ממגוון רחב של אפשרויות פרסום. להלן העיקריות שבהן:

TrueView4ways

מודעות סרטון זורם מסוג TrueView

 

מתי נשתמש בהן? נשתמש בפורמט זה כאשר ברשותנו תוכן וידאו שברצוננו לקדם לפני סרטונים קצרים או ארוכים ב-YouTube וברשת המדיה של Google.

כיצד הן פועלות? לאחר חמש שניות ניתנת לצופה אפשרות לדלג על המודעה.

היכן יופיעו המודעות? תוכן הוידאו מוצג לפני צפייה בסרטונים ביוטיוב.

כיצד נחויב? לגבי סרטונים באורך 30 שניות ומעלה, נחויב כאשר הצופה מגיע לנקודת 30 השניות של הסרטון. לגבי סרטונים עד 30 שניות, נחויב כאשר הצופה יסיים לצפות בסרטון.

מודעות וידאו מסוג בתוך שקופית

 

מתי נשתמש בהן? נשתמש בפורמט זה כדי לקדם מודעת וידאו לפני סרטונים ארוכים (סרטונים מעל ל-10 דקות) ב-YouTube או ברשת המדיה של Google.

כיצד הן פועלות? לפני שהסרטון הארוך יופעל, לצופים תהיה אפשרות לצפות באחת משלוש מודעות ממפרסמים שונים, או לצפות בהפסקות פרסומת קבועות במהלך הסרטון.

היכן יופיעו המודעות? בסרטוני YouTube ובדפים של בעלי אתרים עם תוכן וידאו ברשת המדיה של Google.

כיצד נחויב? נחויב רק כאשר הצופים יבחרו לצפות במודעות שלנו.

מודעות וידאו מסוג בחיפוש

 

מתי נשתמש בהן? מודעות אלו, שבעבר היו מוכרות כמודעות שמיועדות לרשת החיפוש שהוצגו בקטע “סרטונים מקודמים של YouTube”, מאפשרות לנו לקדם סרטון לצד תוצאות החיפוש ב-YouTube.

כיצד הן פועלות? מילות המפתח בסרטון שלך יופיעו בו באופן מודגש בפני צופי YouTube.

היכן יופיעו המודעות? מודעות TrueView בחיפוש מוצגות בדף תוצאות החיפוש של YouTube.

כיצד נחויב? נחויב רק כאשר הצופים מתחילים לצפות בסרטון שלנו.

מודעות וידאו מסוג בתצוגה

 

מתי נשתמש בהן? השתמש בפורמט זה כדי לקדם סרטון לצד סרטוני YouTube או לצד תוכן אחר באתרי רשת המדיה של Google.

כיצד הן פועלות? פורמט זה מאפשר למפרסם להציג סרטוני וידאו כ”סרטונים מקודמים”, הצעות לסרטונים מקודמים/קשורים או פורמט מודעות סרטון מסוג “לחץ להפעלה” של גוגל.

היכן יופיעו המודעות? ניתן להציג סרטוני ‘TrueView בתצוגה’ רק בסרטוני YouTube (דפי צפייה ב-YouTube) ובדפי צפייה של בעלי אתרים עם תוכן וידאו ברשת המדיה של Google.

כיצד נחויב? תחויב רק כאשר הצופים בוחרים לצפות במודעה שלך.

מודעת שכבה של טקסט (text overlay ad)

 

קיימת אפשרות ליצור מודעות טקסט אשר יופיעו בשכבה מעל סרטוני וידאו. המודעות יוצגו מעל סרטונים לפי מיקוד קונטקסטואלי המבוסס על מילות מפתח. אפשרות דומה יש במודעות וידאו בתוך חיפוש (in-search), שבהן אפשר להוסיף תיבת טקסט המכילה קריאה לפעולה אשר תוצג מעל מודעת הווידאו.

סיכום ומסקנות

המפרסמים ביוטיוב נהנים ממגוון רחב של אפשרויות פרסום ומיקוד. ניתן להגיע לקהל רחב (וממוקד) גם באמצעות תקציב קטן יחסית. פרסום וידאו ביוטיוב – דרך נהדרת להשלמת הפרסום בטלוויזיה. מחקרים מראים כי את פרסום וידאו מקוון זכיר יותר מאשר פרסום בטלויזיה. מודל התשלום מבוסס על צפייה בפועל בפרסומת שלנו ולכן הוא הוגן וכדאי.

לצוות משרד פרסום דיגיטל קלאוד אינטראקטיב ניסיון וידע רב בפרסום באינטרנטבכלל ופרסום ביוטיוב בפרט. רוצים לשמוע עוד? פנו אלינו >>

תגובות