18/04/2013 :פורסם
בעלי עסקים ומנהלי מותגים כבר מזמן הבינו את כוחה של הרשת החברתית (או שמא זה עתה הם חזרו משהות בת 10 שנים על הירח) והשכילו להקים עמודי מותג בפייסבוק.
אז אחרי שהקמנו עמוד מותג בפייסבוק – כיצד ננהל בו את הפעילות?
מומחי הסושיאל במשרד אינטראקטיב דיגיטל קלאוד הכינו עבורכם המשווקים מספר תובנות וכללים לשיווק נכון בפייסבוק.
1. עודדו שיחה
אין ספק. צרכנים מעדיפים לתקשר עם המותגים האהובים עליהם בפייסבוק. התקשורת השיווקיות הזו נקראת Relationship Marketing– ניהול מערכת יחסים עם הצרכנים. עודדו שיחה ואינטראקציה סביב המותג.
כיצד מעודדים שיחה? שאלו שאלות סגורות – כאלו המכוונות את האוהדים בעמוד לתשובה. שאלה סגורה מעלה לתודעה את התשובות הבולטות ביותר, ובכך חוסכת מאמץ מחשבתי. פוסטים עם שאלות סגורות משיגים יותר אינטראקציה ותגובות.
2. העלו תכנים מגוונים
התכנים שאתם מעלים צריכים להיות מגוונים, לשקף את ערכי המותג ואת תחום העיסוק שלכם. העשירו את הלקוחות שלכם במידע מתחום עיסוקכם, העלו טיפים, טרנדים וכד’. הימנעו מהעלאת תכנים מכירתיים בלבד – זה יגרום לחוסר עניין ולנטישת אוהדים.
התייעצו עם הקהילה לגבי שאלה בה אתם מתלבטים, הקשורה למותג. עודדו אותם לעזור לכם להחליט. רוצים לבחור דגם חדש? התייעצו עם הקהילה והאמינו בחוכמת ההמונים. החברים בעמוד שלכם הם מיקרוקוסמוס של כלל הצרכנים שלכם – תנו להם להרגיש מעורבים וחלק מהמותג, שלבו אותם בתהליכים שיווקיים, שתפו ברעיונות, ספרו על מוצרים או שירותים חדשים ו/או במה שמתוכנן ועתיד לבוא, חשפו אותם ראשונים למידע ייחודי אודות המותג, קבלו פידבקים לגבי המוצר שלכם או השירות. בדרך זו אתם גורמים לאוהדים בעמוד להרגיש מיוחדים ושייכים.
העניקו לחברים בעמוד מבצע בלעדי, קופונים והנחות – כך תגרמו להם לרצות להמשיך להיות חברים בעמוד.
העלו תכנים מגוונים – סטטוסים, תמונות, קטעי וידאו. העלו תמונות מהווי החברה, שאלו שאלות וקבלו פידבקים. ארחו מומחים שישיבו על שאלות הגולשים (עדכנו את החברים מבעוד מועד על כוונתכם לעשות כן), הרי זה חלק מהמטרה – ליצור דיאלוג בינכם לבין הלקוחות שלכם.
3. קדמו תכנים
העלתם תוכן – קדמו אותו. ראשית לחצו על כפתור הלייק מהפרופיל האישי שלכם ושתפו אותו עם חבריכם. בקשו מעובדים נוספים בחברה לעשות זאת גם (ממילא הם לא מעט משעות העבודה בפייסבוק, אז לפחות שיצא לכם משהו מזה). פייסבוק מעניקה חשיפה גדולה יותר לתוכן שעורר אינטראקציה בעמוד (לייקים, תגובות, שיתופים). חפשו קבוצות שהחברים בהן יכולים להיות קהל מטרה רלוונטי ושתפו את התוכן שלכם איתם.
זכרו, פוסט ממוצע נחשף לכ- 15% מהחברים בעמוד. אצל יתר החברים הוא נקבר בהררי המידע בניוז-פיד ולא זוכה לחשיפה. תמורת תשלום – פייסבוק תקדם את הפוסט ותחשוף אותו במקום בולט (Promoted-Posts) בפיד המשתמש.
4. העלו סטטוסים בליווי תמונות
הטריק הזה בדר”כ מכפיל את כמות הצפיות והלייקים שפוסט מסוים מקבל. סטטוס טקסטואלי מצומצם לתיבת טקסט קטנה ולכן פחות בולט בהשוואה לתכנים אחרים. בחרו תמונה מעניינת הקשורה לתוכן שלכם וצרפו אותה לפוסט. תמונה גם בולטת וגם מעניינת יותר מפוסט רגיל.
5. רק תבקשו
אם תבקשו שישתפו את התוכן שלכם יגבר הפוטינציאל שאכן יעשו זאת. מניסיוננו עולה כי התוכן אשר זוכה לכמות הגדולה ביותר של לייקים, תגובות ושיתופים הוא זה שמבקש זאת מהחברים.
6. אם אין לכם מה להגיד – אל תגידו
כמו בחיים האמיתיים כך גם בפייסבוק – אם אין לכם מה להגיד – פשוט אל תגידו. עדיף לפרסם מספר מצומצם של פוסטים איכותיים המניבים שיחה ואינטראקציה מאשר הרבה פוסטים שלא מעניינים אף אחד.
מה התדירות המומלצת לפרסום סטטוסים / פוסטים? מותג נגיש, צריך לעשות את זה על בסיס יומי כדי לייצר קשר קרוב ונגיש עם אוהדיו. אפשר גם בתדירות קצת יותר נמוכה – בין פעם לפעמיים בשבוע. תכנים יוצרים עניין, עניין יוצר יותר חשיפה ויותר חשיפה יוצרת יותר לקוחות פוטנציאליים המצטרפים לעמוד.
בעמודים בו החתך הדמוגרפי של אוהדיו מגוון, לדוגמא צעירים ומבוגרים, בחרו איזה ססטוס להציג בפני מי. פייסבוק מאפשרת לכם (ללא תשלום) לפלח את הסטטוסים לקהלי יעד שונים בחיתוך לפי: מין, השכלה, מצב משפחתי, עניין, גיל, מיקום ושפה. כך שאם אתם מעלים תוכן שמיועד לקהל יעד צעיר – דאגו שרק אותו קהל ייחשף אליו בניוז-פיד.
7. בדקו מה אחרים עושים
עקבו באופן קבוע אחר הנעשה בעמודי מותג של חברות בעלות תוכן דומה לשלכם. בחנו איזה סוגי תוכן הם הפופולריים ביותר עבורם. איזה סוג של תוכן קיבל הכי הרבה לייקים? מאיזה סוגי תוכן החברים בעמוד מתעלמים?
8. טפחו יחסים עם אוהדים נאמנים
הם הראשונים שעושים לייק, הם הראשונים לפרגן לכל מה שאתם עושים, אם עדיין לא זיהיתם – המדובר בקבוצת האוהדים הנאמנים והפעילים בעמוד. השקיעו זמן ומשאבים לטיפוח חברים נאמנים. הוקירו את פועלם, הגיבו לתגובות שלהם, צ’פרו אותם, כתבו להם הודעה מידי פעם, שלחו להם מתנות, קופונים, דוגמיות. זה יעודד אותם להמשיך לעשות את מה שהם עושים לטובת המותג. אחרי הכל, כשיגיעו הצרות – הם אלו אשר יעמדו לצדכם בהגנה על המותג.
9. הגיבו ללקוחות
לקוחות כתבו לכם משהו – תגיבו. גם אם זו הערה או תלונה – אל תמחקו (אלא אם הפנייה נעשתה בצורה לא הולמת). מחיקה היא בבחינת התעלמות מהלקוח. התייחסו לבאזז שלילי, תלונות וכד’ כהזדמנות להידוק הקשר עם הלקוחות, לשיפור השירות וריענון עקרונות ומדיניות הארגון. הכינו מראש מגוון תגובות למגוון תרחישי באזז שלילי. בצעו “תרגילי אש” וגבשו דרכי התנהלות במטרה למנוע פאניקה במצבים בהם כמות גדולה של ביקורת תופנה אליכם. הגיבו מהר. אפילו אם התגובה אומרת שהנושא בבדיקה. צרכנים רוצים הכרה בכך שתלונתם נשמעת ונלקחת ברצינות. בעשותכם זאת תהפכו אותם למבינים יותר כי דרוש זמן למציאת פתרון ידידותי.
אנו ממליצים לבנות בעמודי מותגים לשונית ייעודית לתלונות אשר יטופלו ע”י מחלקת שירות הלקוחות בצורה פרטית פרטנית ולא ציבורית ע”ג ה- WALL. ראו דוגמא ללשונית כזו שיצרנו עבור CARE שירותי רפואה בעמוד הפייסבוק שלהם.
10. היו נחמדים
החברים בעמוד שלכם בחרו באינטראקציה עם המותג שלכם ועל כן עליהם להרגיש שאתם מעריכים אותם ושהם רצויים. תמיד היו נחמדים, זה יקבע את הטון הכללי של הקהילה בעמוד וירתיע חברים בעלי פוטנציאל סורר.
11. פעלו באמצעות כלי התובנות של פייסבוק
פייסבוק מעמידה לרשותנו המשווקים אפשרות לקבל מידע סטטיסטי, עדכני ומפולח אודות הפעילויות שאנו מבצעים. לכלי הזה קוראים Facebook Insights ותפקידו לספק לנו תובנות לגבי הפעילות השיווקית שלנו בעמוד.
החל מפילוח של החברים בעמוד (מין, גיל, ארץ, עיר, שפה, מקור הגעת החבר לעמוד), דרך מספר האנשים שיצרו אינטראקציה עם הדף שלכם, התפלגות הקהל שנחשף לפעילות מחוץ לעמוד, נתוני החשיפה לטאבים ולשוניות פנימיות (Time Line, תמונות, עמוד About, אלבומים, אפליקציות וכו’), חשיפות ושיתופים של פוסטים ועוד.
מומלץ לפעול בצמוד לכלי הזה, לאסוף תובנות ולהשתפר בהתאם.
כניסה לדוחות Facebook Insights באמצעות לחיצה על כותרת ה Insights בראש עמוד ה- Time Line.
12. היוועצו במומחים
אם אתם מרגישים שאתם עדיין לא מספיק מקצועיים בניהול עמוד המותג שלכם היוועצו במומחים.
רוצים לשמוע יותר על הקמה וניהול של עמוד מותג בפייסבוק ? דברו איתנו…
משרד אינטראקטיב דיגיטל קלאוד – מתמחה בשיווק ופרסום דיגיטלי ובהקמה וניהול של עמודי מותג בפייסבוק.
קריאה נוספת מומלצת:
- ניהול תחרויות בפייסבוק – כיצד עושים זאת נכון
- שירות הקופונים של פייסבוק Facebook Offers
רוצים לשתף בטיפים משלכם? רשמו כאן בתגובות…