10/05/2020 :פורסם

כמה פעמים שמעתם יועצים ואנשי שיווק אומרים לכם שאתם חייבים לספר סיפור?

מיתוג באמצעות סיפורים, סטוריטלינג, הוא המנוע שעומד מאחורי המוצרים והעסקים הגדולים והמצליחים בעולם.

משחר האנושות סיפורים ייצרו קשב, ריתקו את שומעיהם. סיפור הוא הדרך לגעת באנשים ולהניע לפעולה.

כלל ידוע בפרסום הוא שאנשים לא מתחברים לעובדות, אלא לסיפורים. מיתוג נכון הוא היכולת למצוא את הסיפור הנכון למותג או לשירות שלכם ולספר אותו בכל האמצעים: בטרמינולוגיה, בצבעוניות ובמסרים.

“Facts tell stories sell”

seth godin

“שיווק כבר לא עוסק במוצרים שאתה מייצר אלא בסיפורים שאתה מספר” – אומר גורו השיווק האמריקני Seth Godin.

למה סטוריטלינג?

כי אנשים זוכרים סיפורים הרבה יותר מנתונים או עובדות.

ממחקרים שנעשו בתחום עולה כי סיפור נזכר פי 22 מכל עובדה.

בואו נעשה תרגיל קטן הממחיש את הרעיון –

להלן רשימת מילים שעליכם לזכור לפי סדר הופעתן:

שעון, מכונית, תקליט, ברווז, רחפן, תינוקת, ילקוט, צילום, יקיצה מוקדמת, שרפרף, סירה.

עברו על המילים פעם אחת ונסו לזכור אותן. עתה רשמו על דף את המילים מתוך זיכרונכם. כמה מילים זכרתם?

עתה ספרו סיפור המורכב ממילים אלו. סיפור מופרך ולא מציאותי, העיקר שתייצרו באמצעותו קשר לוגי בין המילים.

הבנתם? סיפורים יותר זכירים. ברגע שאתם מספרים סיפור, הקהל שלכם זוכר טוב יותר והסיפור מכיל כבר את כל הנתונים בתוכו.

סיפור הוא אחד מהכלים העוצמתיים ביותר בארגז הכלים של אנשי השיווק והמיתוג. סיפור מאפשר לגעת באנשים כי אנשים לא מתחברים לעובדות ומספרים. סיפור הוא הגשר ללב הצרכנים, גשר שלא ניתן לבנות רק באמצעות נתונים ועובדות.

קחו לדוגמא את קמפיין חיתולי האגיס –

החברה מספרת לנו שם סיפור על “אימא שלא מתפשרת”, כשמדובר בתינוק שלה, היא רוצה עבורו את הטוב ביותר. קל להזדהות עם מסר כזה, נכון?  ואל תבלבלו אותנו עם נתוני ספיגה ועובדות משעממות…

או את קמפיין ההחדרה של שטראוס למותג מעדני החלב שלה JOY  –

הדמות שצחי גראד מגלם בפרסומת, מספרת לנו במונולוג מוגזם על תענוגות החיים השמורות למתי מעט ששיחקו אותה בחיים, ומציע בסוף במקום כל התענוגות הללו פשוט להוציא ג’וי מהמקרר. “ג’וי זה ג’וי”, תשיג ללא ספק, בסופו של יום, הרבה מאד מכירות למותג. פחות התעסקות עם אחוזי שומן, שבבי קוקוס, או שוקולד (המרכיב העיקרי במעדן), כי JOY זה JOY…

על הסיפור שאנחנו מספרים להיות סיפור אמיתי, סיפור מבדל, סיפור רלוונטי ומעניין, סיפור שיפנה לרגש ולא לשכל.

ולמה לרגש?

brain vs heart

“The major difference between reason and emotion is that reason leads to conclusions and emotion leads to action.”

מסביר Kevin Roberts מנכ”ל תאגיד הפרסום Saatchi and Saatchi.

אז בין אם אתם אנשי שיווק, סוכנות דיגיטל, ממתגים, מרצים, או רק כותבים פוסט בפייסבוק – זכרו, אם אתם רוצים לגעת באנשים, לשכנע ולהניע אותם, תמיד העדיפו לספר סיפור, סטוריטלינג, על בסיס נתונים, ושיפנה לרגש, על פני האפשרות לספק “בולטים” (Bullets), כמו ברשימת מכולת המבוססת על עובדות ונתונים יבשים חסרי חיים, שהרבה פחות נוגעים ומעניינים.

הכותב הוא מנכ”ל משרד דיגיטל קלאוד

תגובות