26/05/2018 :פורסם
אינסטגרם – הרשת החברתית הסלולרית שהפכה לתופעה ואליה מצטרפים בכל דקה כ- 2000 אנשים !
מאת: שמוליק קורן
אינסטגרם (Instagram) היא רשת חברתית סלולרית המאפשרת למשתמש לצלם תמונות בסמארטפון, להחיל עליהן מספר פילטרים גרפיים (מסננים) המשפרים ומשדרגים את חזותן, לעלות אותן לרשת ולשתף אותן בקלות ברשתות חברתיות, לרבות- פייסבוק, טוויטר ופורסקוור.
דף הבית של האפליקציה הוא ה- Feed, בדומה ל- News Feed של פייסבוק, מאפשר למשתמש לצפות בתמונות של כל האנשים/המותגים אשר אחריהם הוא בחר “לעקוב”, להגיב, ואפילו לעשות עליהם לייק.
אינסטגרם נוסדה במרץ 2010 בסן פרנסיסקו, קליפורניה ע”י קווין סיסטורם ומייק קריגר.
את השם אינסטגרם הם בחרו מלשון “רגע” באנגלית (Instant) ו”טלגרם” (Telegram) – משלוח מידע ללא העברה פיזית. ב 2011 זכתה האפליקציה בתואר “האפליקציה של השנה” במסגרת תחרות האפליקציות של אפל, מה שזיכה את מפתחיה בשלל פרסים. ניתן לחשוב כי אינסטגרם היא חברת ענק אולם בחברה מועסקים כיום בסה”כ שישה עובדים.
אינסטגרם הינה תופעה.
בתוך שלושה חודשים מיום השקתה באפסטור מספר המשתמשים ביישום חצה כבר את קו המיליון.
שנה וחצי מיום השקתה – מספר המשתמשים כבר חצה את קו ה 30 מיליון!
משתמשי האייפון, מעלים אליה 5 מיליון תמונות מידי יום!.
בתחילת החודש (אפריל 12), אחרי ציפייה ארוכה, גם משתמשי אנדרואיד הצטרפו לחגיגת האינסטגרם.
על פי נתוני החברה, ביממה שחלפה מאז הושקה האפליקציה ב- Google Play, חנות האפליקציות של גוגל, נרשמו כמיליון הורדות.
כיום קצב ההצטרפות עומד על יותר ממיליון משתמשים בשבוע! 2,000 מצטרפים בכל דקה.
בקצב כזה יש סיכוי אמיתי כי אינסטרגם תחצה את רף ה 100 מיליון משתמשים בתוך כשנה.
בכדי להמחיש את ההצלחה המטאורית של אינסטגרם – לפייסבוק לקח יותר מ 4 שנים להגיע ל 100 מיליון משתמשים.
בשעת כתיבת שורות אלו, בערב יום שני שעבר, הודיעה פייסבוק שהיא רוכשת את אינסטגרם במיליארד דולר במזומן ומניות. את ההודעה על הרכישה פירסם מנכ”ל פייסבוק, מרק צוקרברג, בעמוד הפייסבוק שלו. צוקרברג ציין כי פייסבוק מתכננת להותיר את אינסטגרם בתור שירות נפרד בשלב זה. “אנחנו מתכננים להותיר במקומם מאפיינים כמו היכולת להעלות צילומים לרשתות חברתיות אחרות, את היכולת לא לשתף בצילומים בפייסבוק אם המשתמש רוצה בכך, ואת היכולת שיהיו עוקבים באופן נפרד מהחברים בפייסבוק” כתב צוקרברג.
אז איך אינסטגרם הופכת לזירה דיגיטלית שימושית עבור מותגים?
בעולם קיימים היום לא מעט מותגים המנהלים פרופיל פעיל ברשת החברתית הפופולרית.
הם משתמשים ב- Instagram בכדי לבנות מערכת יחסים הדוקה יותר עם האוהדים שלהם.
הם מעלים תמונות של המוצרים שלהם וכן כאלו התומכות ומחזקות את ערכי המותג.
הם יוצרים תוכן ייחודי ומרתק שלא מוגש ומרגיש כמו פרסומת אלא יותר כ FUN וחוויה.
לטובת המשווקים שבינינו, אספתי כמה דוגמאות מעניינות –
Burberry – עוקבים 243,000
מותג האופנה Burberry היה אחד המותגים הראשונים שפתח חשבון ב- Instagram , אימוץ מוקדם של הטכנולוגיה הוא זה שמשך אליו מעל 200 אלף עוקבים נאמנים.
אם בטוויטר החברה מצייצת לגבי תצוגת אופנה שהם עורכים בלונדון, באינסטגרם היא משתפת בזמן אמת – תמונות מהאירוע. עוד בערוץ שלהם תמונות מקמפיינים, השקות ומוצרים.
TOPSHOP – עוקבים 38,018
מותג האופנה טופשופ יצא בקמפיין אינסטגרמי במהלכו הוזמנו לקוחותיהם לחנויות הרשת, להצטלם כשהם לבושים בבגדי המותג, לבחור את אחד מהפילטרים של האפליקציה, לפרסם את התמונה בפייסבוק שלהם ושל המותג ולבסוף לקבל את התמונה מודפסת על גבי גלויה.
רדבול – 156,000 עוקבים
רד בול משתפים למעלה מ 150 אלף עוקבים שלהם בתמונות המצולמות בזמן אמת באירועים המגניבים שהם עורכים מסביב לעולם.
Tiffany & co
מותג התכשיטים Tiffany שילב את אינסטגרם אל תוך מסע פרסום חדש שלו בנושא אהבה.
החברה ביקשה מאנשים לצלם תמונות בנושא, הדריכה אותם כיצד לתייג אותם תחת התגית “truelovepictures”. התוצאה היא אוסף של תמונות אשר קובצו באתר אינטרנט ייעודי היוצר אליו תנועה מרשימה מידי יום.
Starbucks – עוקבים 372,000
סטארבקס מותג הקפה משתף בתמונות המאפשרות הצצה מעניינת אל תוך המשרדים שלהם בסיאטל.
מידי פעם הם מעלים תמונות של מוצרים כמו קפה קר עם כדור גלידה וקצפת שזה עתה הוכן. תמונה כזו עושה לך חשק לעזוב הכל ולרוץ לקנות לעצמך אחד כזה.
Ben and Jerrys – עוקבים 26,428
בן אנד ג’ריס – משתפים תמונות ממופעים ואירועים בהם הם תומכים. מידי פעם גם מפנקים בקופון חינם בלעדי לעוקבים שלהם באינסטגרם המעניק להם כדור גלידה נוסף במתנה.
ועורכים תחרויות תמונות.
Adidas – עוקבים 55,212
אדידס מעלים בעיקר תמונות של דוגמנים ודוגמניות המציגים פריטים חדשים מהקולקציה שלהם. בנוסף הם מעלים תמונות מגניבות המגיעות אליהם מכל רחבי העולם. קחו לדוגמא את התמונה של רוקי הכלבלב בטרנינג שחור.
Nike – עוקבים 46,572
נייק מעלה תמונות אומנותיות של מוצריה, תמונות המותג מרחבי העולם ותמונות של הפרזנטורים שלה ברגעים שלהם מחיי היום יום.
GAP – עוקבים 8,055
רשת האופנה הבינלאומית, בצעדיה הראשונים באינסטגרם, מעלה תמונות של מוצרים , מבצעים ופתיחה של חנויות חדשות.
Good Morning America– עוקבים 84,242
תוכנית הבוקר האמריקאית “בוקר טוב אמריקה” המשודרת ברשת ABC מעלה קומץ תמונות מידי בוקר ומשתפת ברגעים מאחורי הקלעים של התוכנית.
General Electric – עוקבים 58,373
נוכחות מרשימה לג’נרל אלקטריק באינסטגרם.
הם מעלים בעיקר תמונות עוצמתיות של מנועי סילון ורגעים מפס הייצור שלהם בחברה.
NH hotels– עוקבים 891
שתף בתמונות מחופשתך ואולי תזכה באירוח חינם במלון.
בעיקר משתפים תמונות עם אווירת חופשה, שקיעות נופים וכדומה המשתקפים ממלונות הרשת בעולם.
יש גם עדכונים על מערכת מתקדמת שהם התקינו באחד המלונות המאפשרת כניסה לחדר באמצעות טביעת אצבע.
מנהלי מותגים לא יכולים להתעלם מתופעת אינסטגרם, קצב חדירתה לעולמנו והפופולאריות לה היא זוכה.
* בזמן שאתם קוראים את המאמר הזה – לאינסטגרם נוספו כבר למעלה מ 10,000 משתמשים חדשים.
עליהם להתחיל לחשוב כיצד הם משלבים את אינסטגרם באסטרטגיית הנוכחות והפעילות שלהם ברשתות החברתיות.
הלקוחות שלהם רוצים לראות אותם במקומות בהם הם נמצאים, את זה אנחנו כבר יודעים. עכשיו הם נמצאים באינסטגרם! במיליונים…