תכירו את המשפך השיווקי:
המשפך השיווקי, או באנגלית The Marketing Funnel, משקף עבורנו את התהליך אותו עובר הצרכן משלב המודעות למוצר או לשירות, דרך גילוי עניין וכוונת קנייה ועד להחלטת הקנייה וביצועה בפועל.
מדוע משפך? משפך בהתחלה צורתו רחבה – צורה זו מקבילה לרבים שנחשפים למוצר או לשירות אותו אנו מפרסמים, ככל שעוברים יותר שלבים בדרך למכירה – המשפך נסגר ופחות אנשים ממשיכים לשלבים הבאים. לשלב הסופי שהוא המכירה עצמה מגיעים פחות צרכנים ביחס לאלה שנחשפו מלכתחילה.
המשפך הוא תהליך טבעי אותו עובר הצרכן הפוטנציאלי שלנו ומלבד שיפור אחוזי ההמרה בשלביו השונים, לא ניתן לשאוף לעוות את צורתו (למרובע למשל במקום משולש).
בכל קמפיין פרסומי עלינו להתייחס לכלל השלבים שבמשפך וזאת על מנת לבצע את העבודה הטובה ביותר והנכונה ביותר למותג ולצרכן.
TOF – Top of funnel
ראשיתו של המשפך הצרכני, מטרתנו היא להשפיע בעיקר על המודעות למוצר או לשירות שלנו (Awareness). נשתמש בעיקר בכלים ואמצעי מדיה שישיגו עבורנו REACH (מדד המייצג את מספר האנשים במספרים או באחוזים מתוך אוכלוסיית קהל המטרה שלנו) גבוה בזמן קצר יחסית. לצורך כך נשתמש במדיות מרכזיות.
MOF – Middle of funnel
בחלק האמצעי של המשפך נרצה להשפיע בעיקר על גילוי העניין וכוונת הקנייה (Consideration and Intent). מטרתנו העיקרית בשלב זה היא להעמיק את הקשר של הצרכן עם המותג ולכן נשתמש בעיקר באמצעי תוכן חכמים וקידומם.
BOF – Bottom of funnel
בחלק התחתון של המשפך, זהו סופו של המסע הצרכני והשלב שבו הצרכן הכי בשל לביצוע הקנייה בפועל. בשלב זה נשתמש במדיה ממוקדת המרות.