14/08/2016 :פורסם

שבעת החידושים הגדולים של פייסבוק לשנת 2016

 

השנה פייסבוק ופייסבוק למפרסמים השיקו שינויים וחידושים רבים עד שקשה לעקוב ולעמוד בקצב.
כדי להקל עליכם אספנו לכם רשימה עם שבעת החידושים המשמעותיים ביותר שנכנסו השנה לפייסבוק.

 

מודעות ליד

מודעות ליד נחשבות בעיני רבים לחידוש המרגש והמהפכני יותר של פייסבוק השנה, לכן נתחיל בהן.
מודעות ליד הינן פתרון של פייסבוק לבעיית ההמרות במכשירי המובייל.
בזמן ש63% מהאוכלוסייה מקליקה על מודעות פרסום דווקא ממכשירי המובייל , שיעור ההמרה עומד על 34% בלבד, דבר אשר יצר תסכול רב בקרב המפרסמים אשר מייחלים לאחוזי המרה דומים לאלו שבדסקטופ.

מודעות הליד נוצרו בדיוק בשביל להתמודד עם בעיה זו ובינתיים נראה שזה עובד מעולה.

המטרה של פייסבוק הייתה לייצר מודעות שיעבדו בצורה פשוטה ככל האפשר “לחיצה, לחיצה וסיימת”.
כאשר גולשים יתקלו במודעת ליד ויקליקו עליה פייסבוק אוטומטית תשלים את השדות הריקים בטופס השארת הפרטים כגון שם ומספר טלפון (פרטים אשר כל משתמש ממלא בדר”כ).
כמובן שישנה אפשרות לשנות את הפרטים בטופס בצורה דינמית וחופשית אך הרעיון הוא שהגולש יוכל ללחוץ ישר על לחצן האישור ללא התעכבות נוספת, דבר אשר הופך את תהליך השארת הפרטים למהיר ופשוט.
מודעות הליד נותנות פתרון לגולשים שהיו מסתבכים עד היום למלא טפסים דרך עמודי הנחיתה השונים או מתייאשים בזמן עלייתם, נוסף על כך תהליך השארת הפרטים הופך לפשוט ומהיר הרבה יותר.
גם המפרסמים נהנים מהכלי החדש כאשר הוא חוסך להם את ההשקעה בבניית עמוד נחיתה למובייל.

מודעות ליד כרגע זמינות ליצירה דרך ממשק ה power editor, כאשר ניתן ליצור ללא הגבלה טפסים מותאמים אישית בהתאם למידע שאנחנו רוצים לדלות מהלקוח.

מודעות הליד מתממשקות עם מערכות הcrm השונות ומאפשרות הצגה נוחה של כלל הנתונים והלידים שהתקבלו.
בהמשך השנה צפויים להגיע עדכונים נוספים במודעות הליד, כאשר תפתח האפשרות להשתמש בהן גם בפלטפורמות הדסקטופ.

מודעות מוצר דינאמיות

בפברואר השנה השיקה פייסבוק את מודעות המוצר הדינאמיות, כלי אשר מטרתו לעזור לעסקים לפרסם את המוצר המתאים לאדם המתאים.
למרות שממשק הpower editor חוסך לנו הרבה מאמץ ביצירת מודעות מרובות לכל מוצר, עדיין מדובר בעבודה אשר מצריכה לא מעט זמן, במיוחד אם מדובר בעסק בעל מלאי רחב של מוצרים.
אתם יכולים לתאר לעצמכם כמה עבודה תהיה לעסק אשר מעוניין להקים 50 מודעות שונות לכל מוצר שלו?

מודעות המוצר הדינמיות באו לשנות בדיוק את זה, כאשר הם מאפשרות למפרסם לעלות את מלאי המוצרים שלו לפייסבוק וליצור טמפלט קבוע למודעה, כאשר מרכיבים מסוימים בה כגון התמונה והטקסט ישתנו בהתאם לאדם הצופה בה. דבר זה יתאפשר באמצעות פיקסל אשר יעקוב אחר תנועת הגולשים באתר ואחר המוצר אותו הם ביקרו הכי הרבה פעמים.
המודעות הדינמיות נמצאו ככלי אפקטיבי מאד בעיקר כאשר מדובר בקמפיין רימרקטינג, כאשר ביכולתנו להציג ללקוח מודעה מותאמת אישית של המוצר שהוא הכי הראה בו עניין בזמן ביקורו באתר.
מהנתונים עולה שהמודעות הדינמיות הביאו עסקים רבים לעלייה של עד 20% באחוז ההקלקה וההמרות.

מודעות אינסטגרם

אינסטגרם שנרכשה ע”י פייסבוק משתמשת בממשק המודעות של פייסבוק בכדי ליצור מודעות.
באוקטובר אשתקד ממשק הפרסום של אינסטגרם נפתח לשימושם הרחב של העסקים השונים, ומפרסמים רבים החלו לנצל את היתרונות של הממשק.
מאז ועד היום מודעות האינסטגרם המשיכו להתפתח ולהכיל הרבה פיצ’רים מתקדמים כמו במודעות הפייסבוק:
1. אפשרות להוספת כפתורי תגובה כמו “לרכישה” או “קרא עוד”.
2. אפשרויות טירגוט מתקדמות.
3. קרוסלת מודעות ושילוב סרטוני וידאו.
4. אפשרות מדידה והפקת דוחות.

כמו מודעות הליד, גם מודעות האינסטגרם כבר הספיקו לתפוס נתח גדול בתמהיל המדיה של המפרסמים, כאשר 27% מהמפרסמים מדווחים שזה הכלי המועדף עליהם.
אומנם פייסבוק עדיין מובילה את עולם הפרסום ברשתות החברתיות, אך אינסטגרם מאחור ממשיכה לגדול באופן מהיר ויציב.
עם הצלחתה של הפלטפורמה והעובדה שיותר ויותר ישראלים מבלים את זמנם באינסטגרם, אנחנו יכולים לצפות לעוד עדכונים וחידושים רבים בשנה הקרובה.

עדכונים במערכת הניהול של פייסבוק ובממשק ה- power editor

הקיץ הביא לנו עדכונים גדולים במערכת הניהול של פייסבוק וב power editor כאשר הפונקציות אומנם נשארו זהות אך העיצוב ,הארגון וממשק המשתמש שודרגו משמעותית כדי להקל על הקמת הקמפיינים ותפעולם השוטף.
השינויים המרכזיים במערכת הניהול של פייסבוק כוללים:
• ניווט פשוט יותר- התפריט העליון עכשיו גלוי ומציג טאבים נוחים לשימוש העוזרים ומפשטים את תהליך הניווט באתר.

• תפריט סרגל כלים נגלל- תפריט נגלל פשוט ונוח אשר כולל בתוכו קהלים, פיקסלים ,כלי העזר למודעות, עמודים ועוד.
• דוחות בהתאמה אישית- לא משנה באיזה שלב אתה נמצא, בקמפיין, בקבוצת המודעות או במודעה ספציפית, תוכל לקבל דוח מותאם אישית עם קטגוריות ומסננים לבחירתך.
• מסננים- ניתן מעכשיו כאשר צופים במודעות לסנן לפי מטרת הקמפיין- “הבאת חברים לעמוד”, “הובלה לאתר” וכו’.
• מדדים- מהיום ניתן לסנן את הנתונים לפי “גדול מ”, ” קטן מ” ו”בין לבין” בזמן שמסתכלים על נתוני הקמפיינים שלנו.
השינויים המרכזיים ב power editor כוללים:
• אזור גדול יותר לראות את כל הקמפיינים-למרות שזה השינוי היחיד בנראות, זה שיש מקום גדול יותר לרשימת הקמפיינים, עם סרגל העריכה הופכים את החיים להרבה יותר קלים.
• הוספת אפשרויות ניווט (ניהול מודעות, קהל, בנק תמונות, דוחות, פוסטים וכלי עזר) גלויות אשר מקלות על הניווט באופן משמעותי.

• סרגל הצד הותאם כדי לאפשר מעבר מהיר בין הקמפיין, קבוצות המודעות והמודעות הספצפיות ע”י אייקונים נוחים לשימוש.

• מסננים- ניתן כעת לסנן לפי קמפיינים, קבוצות מודעות, ומטרות הקמפיין.

• דוחות- אפשרות ליצור דוחות מותאמים אישית , עם אפשרויות סינון מגוונות להצגת רק הנתונים המעניינים אותך.

חשיפה שווה בין מודעות אשר חולקות את אותה קבוצת מודעות.

עד היום כאשר הרצנו מספר מודעות כחלק מאותה קבוצת מודעות, המודעות לא נחשפו בצורה שווה לקהל היעד שלנו ,דבר אשר הקשה עלינו לבחון ולהשוות בין הצלחתם ולמצוא את הקריאייטיב הטוב ביותר.
לפני מספר חודשים שינתה פייסבוק את האלגוריתם שלה כך שכל המודעות שבקבוצת ה המודעות יקבלו חשיפה שווה.

ציון רלוונטיות

בחודש פברואר השנה פייסבוק הכריזה שהיא משחררת ציון רלוונטיות למפרסמים לכל מודעה שרצה, כדי לעזור למפרסמים למקסם את תוצאות הקמפיין.
מבחינה כלכלית הדבר הגיוני לגמרי ,מכיוון שמתי שהתוכן ישתפר יוכלו המפרסמים להגיע ליותר לקוחות, ופייסבוק מצדה תעשה יותר כסף כאשר נתוני ההמרות והאחוז ההקלקה יעלה למעלה.

אז איך זה עובד? כל מודעה מקבלת ציון מספרי בין 1-10 , כאשר 10 זאת התוצאה הטובה והחיובית ביותר. ציון המודעה יתעדכן בצורה אוטומטית ודינאמית בהתאם לשינויים שיתבצעו במודעה ובקהל היעד.
בנוסף התוצאה מושפעת מתגובות חיוביות ושליליות שפייסבוק צופה שהמודעה תקבל, ומהפידבקים שהמודעה בפועל מקבלת. מדדים נוספים אשר משפיעים הם כמות הצפויות, הקלקות המרות וכו’.
ציון הרלוונטיות הינו כלי חשוב ויעיל למפרסמים, אשר עוזר לנו להבין אילו מודעות יבזבזו לנו הרבה כסף מבלי להביא תוצאות/המרות ועם אילו מודעות כדאי לנו להמשיך.
בcase study שהתבצע בחברת AdEspresso נמצא שלציון הרלוונטיות השפעה משמעותית על שיפור הקמפיין, כאשר החברה הצליחה להגדיל את כמות ההקלקות שלה פי 4 ולהוריד את העלות לקליק באופן משמעותי.

קרוסלת מודעות עם ווידאו

קרוסלת מודעות עם ווידאו הינה פיתוח וחיבור טבעי בין שני הכלים החזקים של מודעות הפרסום בפייסבוק, מודעת הווידאו ומודעת הקרוסלה, אשר ידועים באחוזי ההקלקה וההמרה הגבוהים שהם מניבים.
מודעת קרוסלה מניבה המרות בעלות זולה בעד 50% ממודעה רגילה ובעלות לקליק אשר נמוכה ב20% ומודעות הווידאו מניבות בממוצע 62% יותר הקלקות וצפיות ממודעה רגילה, אז למה לא לחבר בניהן?.
מודעות קרוסלה הם כבר כיום כלי חזק אשר ממיר יפה וקשה להתעלם ממנו, עם שילובם של סרטוני הווידאו בקרוסלה מתעוררות המודעות לחיים ותופסות את מבטו של הגולש ללא יכולת להתעלם.

השינוי ישפיע רבות על אחוזי ההקלקה וההמרה בעיקר במכשירי המובייל אשר 75% מהצפיות בסרטונים מתבצעות דרכם.

לסיכום

פייסבוק העניקה לנו השנה חידושים ופיתוחים מדהימים, החל בכלי פרסום חדשים, שיפור מערכות הניהול ויכולת המדידה אשר הפכה לנוחה וגמישה במיוחד, כל זאת בכדי לאפשר למפרסמים למקסם את תוצאות הקמפיינים שלהם.
אין ספק שזאת הייתה שנה מרגשת למפרסמים בפייסבוק ותהיו בטוחים שהשנה הקרובה תהיה מרגשת לא פחות!
תורגם מהמקור – https://www.singlegrain.com/

 רוצים לשמוע עוד על חבילות הפרסום שלנו בגוגל? פנו אלינו >>

עולם ה”שיווק דרך תוכן” נחשב כיום לאחד התחומים החמים ביותר בשיווק דיגיטלי. לחצו כאן למאמר בנושא 

תגובות