21/05/2012 :פורסם

Content Delivery Network

 OR 

(Content Distribution Network (CDN

CDN היא רשת שרתים המפוזרים במקומות אסטרטגיים ברחבי הארץ ו/או העולם, בנקודות מפתח של רשת האינטרנט. שרתים אלו יכולים לשמש לביצוע cache והעברה של כל סוגי התוכן – לרבות באנרים, קבצי וידאו וכד’ במהירות גבוהה מאד. לדוגמא, במקום שהדפדפן יצטרך לבקש באנר שיעבור תחנות רבות דרך האינטרנט עד אשר יגיע למחשב של המשתמש –  CDN יספק את התוכן משרת קרוב שיכול להיות אפילו במרחק של תחנה אחת מהגולש, מה שגורם להחזרת התוכן להיות מהירה יותר – מה שגורם לטעינת דף מהירה יותר.

למה זה נחוץ?

באנר רגיל שוקל בממוצע  בין 20-40k ונטען מהר בגלישה לאתר בו הוא מפורסם.

באנר מתקדם יותר, המכיל בתוכו גם סרטון וידאו ו/או תלת מימד, שוקל 500k ומעלה…

מה שאומר שטעינתו בדף איטית יותר.

אתרי אינטרנט בישראל מסרבים להעלות לאתר שלהם באנר פרסומי במשקל העולה על 30-40k מסיבה פשוטה – זה מאט להם את האתר ובנוסף צורך המון תעבורת רשת (בכל קמפיין מדובר במליוני חשיפות לכל באנר) ותעבורה עולה כסף.

הפיתרון – האתר מקבל קובץ קטן ששוקל 1K. הקובץ נקרא Loader .

בתוך ה Loader מקודדת כתובת שרת של ספק חיצוני, עליו מאוחסן הבאנר הכבד.

ה – Loader פותר את בעיית המשקל מול האתרים, אך אינו פותר את משך טעינת הבאנר הכבד והזמן אשר יקח עד להצגתו המלאה באתר.

בעבר הלא רחוק, ודאי זכורים לכם באנרים באתרים עם הכיתוב “בטעינה” שהופיע כמה שניות (יותר מידי) לפני הצגתם. בזמן זה אנו מבזבזים חשיפות יקרות על גולשים שכבר המשיכו לדף הבא…

כאן טכנולוגית ה CDN נכנסת לתמונה, שומרת את תוכן הבאנר על מספר שרתים מהירים ומגישה אותו לגולש במהירות, ללא בזבוז זמן טעינה ואיבוד חשיפות.

יתרונות מול חסרונות

שימוש בבאנרים עשירים, כבדים יותר, לרוב ישיגו אחוזי הקלקה גבוהים יותר (CTR) מבאנרים רגילים. לקמפיין אמנם התווספה עלות השידור משרתי CDN, החשיפה הפכה ליקרה יותר, אך במקביל לאפקטיבית יותר. מניסיוננו בניהול מאות קמפיינים בשנים האחרונות, להוציא מקרים יוצאי דופן – בשורה התחתונה זה גם משתלם הרבה יותר.

זו הסיבה בגינה משרד דיגיטל קלאוד – סוכנות דיגיטל ממליצה ללקוחותיה לעיתים קרובות לעשות שימוש בבאנרים עשירים המכילים וידאו ו/או תלת מימד המוגשים מרשת שרתי CDN מהירים ביותר הפזורים ב-18 נקודות ברחבי הארץ.

תגובות