10/10/2015 :פורסם

Content-Marketing

עולם ה”שיווק דרך תוכן” הינו תחום הנכלל תחת Content Marketing ונחשב כיום לאחד התחומים החמים ביותר בשיווק דיגיטלי. הוא מתבסס על הרעיון של יצירה והפצה של תכנים רלוונטיים ומעניינים במטרה ליצור אהדה ו/או מודעות למותג, להגדיל את התנועה לאתר החברה, לייצר לידים ובסופו של דבר להגדיל מכירות.
אתרי חדשות גדולים דוגמת Ynet, גלובס, וואלה!, דה מרקר-הארץ ועוד רבים בארץ ובעולם מציגים כיום בפני הקוראים מנועי המלצות לכתבות הנמצאות בתוך האתר או מחוצה לו. המלצות לקריאה משולבות בכתבות באתרי האינטרנט השונים, תחת הכותרת “כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך”. חלק מהן המסומנת במילים “מרחבי הרשת” הינן שיווקיות וממומנות על ידי מפרסמים.

צילום מסך – מודעות אאוטבריין באתר YNET

צילום מסך – מודעות טאבולה באתר Walla!

חידוד לפני שממשיכים: במילה “תוכן” איננו מתכוונים בהכרח לטקסט. מה שאנו, המשווקים, יכולים להציע ללקוח כ”תוכן” יכול לבוא בצורת בלוג, מדריך, מחשבון, סרטון או שילוב של מספר כלים כאלה, כשהמשותף לכולם הוא שהם מספקים מידע או כלי בעל ערך שימושי/בידורי/אינטלקטואלי לצרכן הפוטנציאלי.
הרעיון המרכזי ב”שיווק דרך תוכן” הוא פשוט: ראשית חשוב לספק ללקוחות הפוטנציאליים שלנו ערך אמיתי, משהו שהוא יוכל להפיק ממנו תועלת ולהנות ממנו – ורק לאחר מכן להתחיל את תהליך המכירה. בדרך הזו קל יותר להשפיע באופן משמעותי על החלטות הרכישה של הלקוח הפוטנציאלי ועל הדעה והעמדה שלו לגבי המותג\מוצר שלכם.

תכירו את אאוטבריין וטאבולה

הטכנולוגיות של חשיפת התכנים והכתבות ברחבי הרשת פותחו ע”י שתי חברות הנקראות: טאבולה ואאוטבריין – שתיהן חברות הפעילות בתחום המלצות התוכן וכבשו את העולם. שתיהן הוקמו על ידי ישראלים וחלק גדול מפעילותן מתבצע עדיין מישראל. השווי של כל אחת מהן מוערך בכמיליארד דולר!. אבל עד כה, רק אחת מהן, החברה הותיקה יותר אאוטבריין, שלטה בשוק הישראלי. כעת גם בישראל נפתחה תחרות אגרסיבית במיוחד: טאבולה נכנסה לשוק והחלה נוגסת בפלח השוק של אאוטבריין.

אז איך זה בעצם עובד?

בדומה לגוגל, מודל התשלום לאאוטבריין וטאבולה הוא CPC, קרי, תשלום פר קליק. אנו מייצרים מספר מודעות טקסט ותמונה, מזינים אותם למערכת, מגדירים תקציב יומי וכללי לקמפיין ועלות לקליק. לאחר אישור הקמפיין, המערכת תציג את המודעות בהתאם לאלגוריתם של אאוטבריין \ טאבולה תוך התאמה מקסימאלית של התוכן שלנו לכתבה ו/או לאתר בה היא תופיע.
סביר להניח שמודעות המקדמות תוכן מתחום האופנה יופיעו יותר באתרים כמו וואלה, YNET וסלונה מאשר באתרים כמו כלכליסט וגלובס, בהם יופיע תכנים כלכליים יותר. יש לקחת בחשבון שמדובר באלגוריתם שמבוסס בעיקר על הכותרת של הכתבה ולא על התוכן עצמו. מסיבה זו חשוב מאוד לייצר כותרות אשר יהיו רלוונטיות לנושא שלכם ולקהל היעד אליו אנו מכוונים.

לא רק תדמית

כדי להשתמש באאוטבריין או טאבולה ככלי ליצירת המרות ישירות, נקדם בעיקר מאמרים אשר מצד אחד מכילים ערך אינפורמטיבי או בידורי לגולש, ומצד שני מכילים קישור לעמוד נחיתה בו המשתמש יוכל להשאיר פרטים או לבצע רכישה. המאמרים יכולים להיות באתר הלקוח או “להתארח” באתרי תוכן גדולים ומוכרים. כאשר בונים קמפיינים מסוג זה חשוב להבין את תהליך ודרך הפעולה של הגולש מרגע החשיפה לתוכן, קריאת התוכן והעברת הגולש למיניסייט / לעמוד הרכישה באתר.
בסוג זה של קמפיינים, השיקולים המרכזיים בפעילות יהיו: מהי העלות המקסימאלית שאנו מוכנים לשלם לכל המרה ומהו המחיר להמרה בפועל.
חשוב מאוד למדוד קמפיינים כאלו באופן נפרד משאר הפעילויות הפרסום שלנו במדיות ובאפיקים השונים וזאת על מנת להגיע לניצול המקסימלי של התקציב שלנו.

זה כדאי ?

יתרונות

• גולש שמגיע לקרוא את הכתבות שנמצאות תחת הכותרת “כתבות שעשויות לעניין אותך” הוא גולש שיש לו כנראה זמן פנוי והוא נמצא במצב של צריכת תוכן וסבלנות לקבל דברים חדשים. כמשווק, זה הזמן הטוב ביותר לכבוש את הגולש עם המוצרים שאנו מעוניינים למכור.
• אנו מפיצים את המותג\מוצר שלנו באתרים גדולים ואיכותיים בעלויות נמוכות יחסית לפרסום בבאנרים באותם אתרים – העלות לקליק של גולש אמיתי שקורא את התוכן היא בין 40 אג’ ל-1 ש”ח ברוב המקרים.
• הגדלת האינטראקציות החברתיות על התוכן ותרומה משמעותית לקידום אורגני של התכנים.
• בזכות הטירגוט הרחב אפשר להגיע לערוצי פרסום שלא חשבנו עליהם.

חסרונות

• בישראל אין אפשרות לפילוח על פי איזור גאוגרפי.
• יש צורך להשקיע משאבים רבים ביצירת תוכן איכותי.
• נכון לעכשיו אין למערכת יכולת אופטימיזציה לפי המרות (לידים) ויש לעשות את האופטימיזציה באופן ידני.
• למערכת לוקח זמן לימוד לקמפיינים והיא לא יעילה לתקופות זמן קצרות (פחות משבוע).

 

 

דיגיטל קלאוד צברה נסיון רב בהקמה וניהול של קמפיינים מבוססי תוכן לרבות כתיבת תכנים מקצועיים וביצוע אופטימיזציה יומיומית.  רוצים גם אתם קמפיין המבוסס על Content Marketing? פנו אלינו >>

תגובות