30/11/2017 :פורסם

לאחרונה פייסבוק השיקה אפשרות חדשה לייצור לידים ברשת החברתית המצליחה. מדובר באפשרות להוסיף למודעות הפרסום טופס פנייה (טופס ליד) המייתר את הצורך בעמוד נחיתה ייעודי לקמפיין. במהלך זה מנגישה פייסבוק עוד יותר את מערכת הפרסום שלה לעסקים.

איך זה עובד? יצאנו לבדוק…

facebook_image

תכירו את הפיתוח האחרון של פייסבוק בתחום הקמפיינים הממומנים – ה- Lead Ads המייתר לחלוטין את הצורך בדף נחיתה ומאפשר לאסוף שמות ופרטים של מתעניינים בקמפיין ללא פיתוח ייעודי של מיניסייט.

איך זה עובד?

מודעות לידים נראות כמו מודעות רגילות בפייסבוק או באינסטגרם. כשאדם לוחץ על מודעה מסוג זה – נפתח לו חלון עם טופס שמוזנים בו כבר הפרטים שהוא שיתף עם פייסבוק, כמו שם מלא, טלפון וכתובת המייל שלו.

לאן מגיעים הלידים שנשלחו?

הלידים המתקבלים נשמרים בפייסבוק וניתן להוריד אותם במרוכז לקובץ אקסל. עוד אפשרות היא לקבל אותם באופן אוטומטי ובזמן אמת, ישירות לכל מערכת CRM מודרנית (דורש התערבות של מתכנת).

שימושים נפוצים במודעות לידים

השימושים הנפוצים במודעות הלידים של פייסבוק הם:

איסוף כתובות דואר אלקטרוני –

עסקים רבים משתמשים במודעות לידים כדי לאסוף הרשמות לניוזלטרים.

הצעת שוברים ומבצעים –

עסקים קמעונאיים ועסקי מסחר אלקטרוני משתמשים במודעות לידים כדי להציע מבצעים, שוברים והצעות מיוחדות תמורת פרטים ליצירת קשר.

איסוף מידע של מתעניינים –

מוסדות בתחומי ההשכלה, שירותים פיננסיים, השקעות, נדל”ן וכד’ משתמשים במודעות לידים כדי לאסוף מידע של מתעניינים בקמפיין.

נסיעות מבחן –

חברות מתחום הרכב מציעות נסיעות מבחן לנרשמים בטופס הליד.

 Lead_use_pic

שכנעתם אותי! איך מתחילים?

כמו בכל מודעה אחרת בפייסבוק יש להכין טקסט למודעה ותמונה (אחת או יותר) / סרטון.

הכינו בנוסף שאלות מותאמות אישית שתרצו להוסיף לטופס הליד, למשל “האם תרצו שנציג שלנו יחזור אליכם עם מידע נוסף?”. ניתן להגדיר תשובה פתוחה או תשובה לבחירה (שאלה אמריקאית). אם תגדירו שלא ניתן לשלוח את הטופס ללא מענה על השאלה הגולש לא יוכל להתקדם ללא שענה עליה. פעולה זו מצמצמת כמעט לחלוטין את הלידים שיטענו שלא פנו אליכם ורק הקליקו על המודעה.

עתה הוסיפו מידע נוסף שיופיע בצמוד לטופס הליד. פייסבוק מאפשרת להוסיף לראש עמוד הטופס תמונה + טקסט (כותרת עד 75 תווים כולל רווחים + טקסט עד 190 תווים כולל רווחים). הטקסט אמור לספק מידע נוסף מעבר למוצג במודעה עצמה (מחליף את המידע המיועד למיניסייט).

טיפים וטריקים בשימוש ב- Leads Ads

השתמשו באפשרות של שאלות מותאמות אישית. שאלה כזו תחייב את השולח לבצע פעולה אקטיבית בטרם שליחת הפרטים ותצמצם את הלידים שיטענו אח”כ שלא פנו. שאלה לדוגמא: “באיזו שעה נוח לך שנציג שלנו יצור איתך קשר?” (תשובות אופציונאליות לבחירה: בוקר / צהריים/ ערב). יש להגדיר את השאלה כשאלת חובה (ולא רשות).

 

לסיכום,

מודעות הלידים החדשות של פייסבוק מייתרות את הצורך להקים עמוד נחיתה ייעודי לקמפיין, מה שחוסך זמן וכסף. אחוז ההמרה מהקלקה על מודעה לליד גבוה יותר במודעות מסוג זה מאחוז ההמרה שתשיגו בעמוד נחיתה / מיניסייט ייעודי, מכיוון שאלו האחרונים מכילים יותר פרטים. מנגד איכות הלידים פחות טובה מכיוון שטופס הליד מכיל פחות פרטים.

לא מעט אנשים, מבוגרים בעיקר, טוענים שלא פנו אלא רק לחצו על המודעה ושהטופס נשלח אוטומטית מבלי שביקשו זאת. הדבר נובע כנראה מהוספת הפרטים אוטומטית ע”י פייסבוק. מומלץ אם כן להוסיף לטופס הליד שאלת חובה.

תגובות