04/12/2019 :פורסם
הכותב: טל גור-אריה, מנהל תחום המדיה בדיגיטל קלאוד.
זה כבר לא סוד – להשיג המרות דרך המובייל הרבה יותר קשה מאשר בדסקטופ.
המסכים קטנים, האינטרנט לא תמיד מהיר והסבלנות של הגולש מתקצרת מיום ליום.
לגרום לגולש למלא טופס לידים דרך אתר המובייל תמיד יהיה קשה יותר מאשר בדסקטופ.
לכן גוגל ממשיכה בחיפוש פתרונות יצירתיים, על מנת לאפשר למשתמשים לבצע המרות דרך המובייל מבלי לבקר באתר, וזאת באמצעות: כפתור התקשרות ישירות לעסק ע”י תוסף שיחה או כפתור שליחת הודעת טקסט והתכתבות ישירה מול העסק ע”י תוסף הודעה ואפילו אופציה ייעודית לאתרי איקומרס של קניה ישירה בדף החיפושים.
וכעת הבשורה לה המתינו המפרסמים המון זמן הגיעה. גוגל הודיעה על תוסף מודעה חדש שנועד לעזור למשתמשי המובייל להמיר ולספק את פרטי הקשר שלהם מבלי לעזוב את דף החיפוש בגוגל – טופס הלידים!
מה זה תוסף טופס הלידים של גוגל?
טופס הלידים של גוגל שדומה מאוד לטופס הלידים של פייסבוק, הוא תוסף למודעות החיפוש ויופיעו מתחת למודעות עצמן במכשירים ניידים וטאבלטים ויאפשר לגולשים לספק את פרטי הקשר שלהם ישירות דרך המודעה.
יש לציין כי התוסף אינו מחליף את האתר או דף הנחיתה כמו בפייסבוק, אלא מתווסף למודעת החיפוש הסטנדרטית.
התוסף למעשה מקצר את התהליך ובכך מחליף את הצורך של הגולש לבקר באתר המובייל כדי להמיר.
כמו כל תוספי המודעות של גוגל אדס המפרסם משלם רק כאשר הגולש לוחץ על המודעה או התוסף.
חשוב לדעת שהופעת התוסף אינה מובטחת, והסבירות שהיא תופיע היא אך ורק במיקומים הגבוהים של העמוד (4 המודעות הראשונות)
כך זה נראה:
יתרונות טופס הלידים של גוגל:
- נראות טובה ונגישה של הטופס
- מילוי אוטומטי של פרטי הגולש
- התממשקות קלה עם מערכות CRM דרך זאפיר
חסרונות טופס הלידים של גוגל:
- ליד פחות בשל – היות והגולש קיבל החלטה להשאיר פרטים מקריאה של המודעה בלבד מבלי להכנס לאתר ולקרוא בהרחבה את התוכן.
- ירידה בכמות הטראפיק לאתר
לסיכום,
בהמשך “לתוצאה 0” (Zero Search Result) שיצא לאור ב- 2016 גוגל ממשיכה במאמציה לגרום לגולש להישאר בתוך מנוע החיפוש, ולא לצאת החוצה לאתרים חיצוניים.
מעבר לכך גוגל ממשיכה במלחמתה הנצחית מול פייסבוק ופלטפורמות אחרות על תקציבי הפרסום.
האם טופס הלידים של גוגל יצליח כמו טופס הלידים המובנה של פייסבוק (Lead Generation)?
את זה רק הזמן יגיד.