05/04/2013 :פורסם

כבר יש לכם עמוד מותג בפייסבוק עם לא מעט אוהדים ואתם יודעים שמידי פעם אתם צריכים לקיים פעילויות שיווקיות אינטראקטיביות – תחרות בפייסבוק למשל, בכדי להגדיל את מספר האוהדים בעמוד ולהשיג יותר אהדה ורגשות חיוביים מהחברים הקיימים. צוות משרד דיגיטל קלאוד סוכנות דיגיטל – הכין עבורכם מספר כללים לניהול נכון של פעילות אינטראקטיבית ו/או תחרות בפייסבוק.

contest

אז אתם מחליטים לערוך תחרות קטנה בפייסבוק בכדי לעורר עניין בעמוד. אתם מזמינים את הלקוחות שלכם להעלות לעמוד תמונה בה הם מופיעים עם המוצר שלכם (בפוזה מגרה), מבקשים מהם לתייג עשרה חברים ומבטיחים בתמורה קופון הנחה. נשמע מדליק נכון? אז זהו שלא. בעשותכם כן אתם מפירים מספר כללים נוקשים של פייסבוק ומסכנים לא רק את התחרות עצמה אלא את קיומו של העמוד בכלל, על אוהדיו.

לשמחתכם צוות משרד אינטראקטיב דיגיטל קלאוד הכין עבורכם מספר כללים לניהול נכון של תחרויות ופעילויות אינטראקטיביות בעמודי מותג בפייסבוק. המשיכו לקרוא וההצלחה שלכם מובטחת.

צעדים שימושיים בגיבוש פעילויות אינטראקטיביות ותחרויות בפייסבוק:

הגדירו יעדים

הגדירו מהי מטרת הפעילות. לא מעט משווקים טועים כשמבקשים לנהל תחרות רק לשם התחרות או רק בגלל שהמתחרים שלהם מקיימים תחרות. הגדירו מה תרצו להשיג באמצעות הפעילות ובנו אותה כך שתתמוך ותשיג יעד זה. אתם רוצים להגדיל את כמות האוהדים בעמוד מקרב קהל היעד שלכם? אתם רוצים להעביר לקהל היעד שלכם מסר מסוים? מה תרצו שהם יבינו או יחשבו על המותג שלכם כתוצאה מהפעילות?

היקף הפעילות

מה בכוונתכם לבקש מהאוהדים שלכם לעשות?

אם תבקשו שיצלמו עצמם בוידאו עומדים על הראש, למשך עשרים דקות, במגוון יעדים ברחבי הארץ ויעלו את הסרטון לעמוד שלכם – סביר להניח שלא יהיו מספיק קופצים ומשתתפים בתחרות. אפילו משימות הדורשות חשיבה מורכבת מידי ישפיעו בצורה ניכרת על כמות המשתתפים בפעילות. אלא כמובן אם תבטיחו פרס ממש שווה כמו דירה. אם לא זה המקרה – אל תעשו את זה קשה מידי. דרשו לבצע מטלות פשוטות.

פעילות פשוטה ומשעשעת הדורשת מיומנות בסיסית או פעילות הדורשת מהמשתתף להפגין יצירתיות תמיד עובדת.

הקפידו על הכללים של פייסבוק

שאלו את עצמכם? היכן בפייסבוק התחרות תתקיים בפועל?

בוודאי יעניין אתכם לדעת כי חל איסור חמור מצד פייסבוק לנהל תחרויות ומבצעים על גבי ה- WALL. פייסבוק דורשת כי כל פעילות כזו תתבצע בטאב ייעודי או אפליקציה וכאן סביר להניח שתזדקקו לחברת אינטראקטיב שתבנה אותה (צוות משרד אינטראקטיב דיגיטל קלאוד ישמח לתכנן ו/או לבנות אותה עבורכם).

הנה עוד מספר כללים מטעם פייסבוק שרבים נופלים בהם –

  • חל איסור לבקש מגולשים להעלות תמונות ולתייג עצמם על גבי ה- WALL.
  • חל איסור לבקש שיעלו פוסט ע”ג ה-WALL  בכדי לזכות במשהו.
  • על הפעילות לכלול שחרור מוחלט מאחריות של פייסבוק על-ידי כל המשתתפים ויידוע כי הפעילות היא בשום אופן לא בחסות, אושרה על-ידי או משויכת לפייסבוק.
  • יש לכלול גילוי בפני המשתתף כי הוא חושף מידע בפניכם ולא בפני פייסבוק.
  • הודעות זכייה אסור שיבוצעו באמצעות פייסבוק, לרבות שימוש במנגנון ההודעות הפנימיות, בהודעה על גבי ה TimeLine של הזוכה או באמצעות מנגנון הצ’אט של הרשת החברתית.
  • חל איסור להשתמש במנגנון הלייק של פייסבוק כאמצעי להצבעה באפליקציה.

מגוון הכללים המתפרסמים מצד פייסבוק מתעדכנים תדיר. כאן תוכלו לצפות בכללים העדכניים ביותר. הקפידו על הכללים אחרת אתם מסתכנים בסגירת העמוד ללא כל הודעה מוקדמת.

גבשו מדיניות פרטיות ותקנון השתתפות

כלל זה לא היה כל כך חשוב אלמלא פייסבוק היו דורשים אותו. גבשו מדיניות לשמירה על פרטיות פרטי המשתתפים בפעילות שלכם. בפייסבוק רוצים להבטיח כי לא תשתמשו בפרטי המשתתפים לשליחת דואר זבל וכד’. הסבירו למשתמשים מה תעשו עם הפרטים שייאספו במסגרת התחרות. מומלץ לציין כי הפרטים ישמשו לצורך התחרות עצמה בלבד. גבשו תקנון השתתפות. לא בטוחים במה שאתם עושים? הציצו במה שאחרים עושים או היוועצו במומחים.

הגדירו תקציב לקידום הפעילות

כיצד גולשים יחשפו לפעילות שלכם? האם הפעילות מיועדת לחברי העמוד בלבד או שאתם רוצים באמצעותה למשוך אוהדים חדשים? בכדי למשוך משתתפים חדשים תצטרכו לשקול לבצע מספר פעולות –

  • הרצת קמפיין מודעות בפייסבוק
  • הרצת קמפיין פרסום באינטרנט
  • יידוע הלקוחות שלכם מחוץ לפייסבוק אודות התחרות

כבר נתקלנו במשווקים ומנהלי מותגים אשר יזמו פעילות יצירתית, השקיעו בהפקתה, אולם לא חשבו שהם צריכים תקציב לקידום הפעילות וכתוצאה מכך הפעילות נכשלה.

האם הפרס מספיק שווה בכדי לעודד ויראליות? ויראליות משמעותית תיתכן עם פרס משמעותי בשווי של 50,000 ₪ לפחות.

אם יש לכם 100 אוהדים בעמוד ואתם נטולי תקציב פרסום או קידום אחר – כדאי שתשכחו מהפעילות כבר עכשיו.

משרד דיגיטל קלאוד, סוכנות דיגיטל, מתמחה בתכנון פעילויות שיווקיות, אינטראקטיביות, יצירתיות ופיתוח אפליקציות ומשחקים לפייסבוק, תוך שימת דגש על תמיכה בהבטחה ובאסטרטגיה השיווקית של המותג. מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר

תגובות