10/02/2018 :פורסם
בשנים האחרונות הרשת החברתית פייסבוק מוכיחה עצמה ככלי פרסומי חזק ועוצמתי, עם מספר משתמשים פעילים אשר מוערך בלמעלה מ-3.9 מיליון ישראלים, מתוכם, 2.7 מיליון פעילים על בסיס יומי, הפוטנציאל הפרסומי הוא פשוט ענק.
הקמה של קמפיין פרסומי בפייסבוק כוללת ארבעה שלבים:
- הגדרת מטרת הקמפיין.
- ניסוח המודעה ובחירת מיקומה.
- פילוח קהל היעד.
- הגדרת תקציב הקמפיין וזמן השהייה שלו באוויר .
פילוח קהל היעד ברשת החברתית פייסבוק
לקהל היעד אליו אנחנו מכוונים את המודעה שלנו חשיבות מכרעת. פרסום של השקעה במניות אשר יופיע בניוזפיד של נערים בני – 14 לא יניב שום תוצאות, ובעצם יבזבז את תקציב הפרסום שלנו.
אז איך נוודא שאכן נגיע לקהל היעד המבוקש? נגדיר אותו במסך בחירת קהל היעד.
במסך זה נוכל לרדת מרמת המקרו לרמת המיקרו, נצמצם את קהל היעד העצום הגולש בפייסבוק לקהל היעד הרלוונטי עבורנו.
ראשית נבחר את המדינה/עיר בה אנחנו רוצים לפרסם, נוכל להחליט לפרסם ביותר ממקום אחד, ויתרה מזאת נוכל להחליט גם באיזה מקום איננו מעוניינים לפרסם (למשל לפרסם מודעה בישראל אך לא בתל-אביב).
גיל ומגדר הקהל שאליו אתם רוצים להגיע. כאן אין יותר מדי מה להסביר אך מומלץ שזה יהיה מדויק ככל הניתן..
בחלק של השפה הרבה אנשים נופלים ופשוט רושמים עברית, כמו שתיראו בצילום מטה, כאשר אנחנו מטרגטים קהל יעד אשר דובר את השפה העברית בלבד אנחנו מגיעים ל- 1,200,000 משתמשים, להיכן אם כן נעלמו שאר המשתמשים אתם בטח שואלים.
ובכן, ראשית בארצנו מדברים גם בשפות נוספות אשר הבולטות בהם ערבית, רוסית ואנגלית, בנוסף ,פייסבוק מושפעת גם מהשפה בה משתמשים הגולשים השונים בעת ההתכתבות, ובעת פרסום התגובות שלהם.
לאחר הוספת שפה נוספת התוצאה ברורה וניכרת לעין, קהל היעד הפוטנציאלי עלה ל- 3,600,000.
ע”י לחיצה על הכפתור More Demographics נוכל להגיע לקטגוריות סינון נוספות כגון: מצב יחסים, רמת השכלה, התמחות בלימודים, מקום עבודה וכו’.
קטגוריות סינון אלה אינן מדויקות ואין להסתמך עליהם, מכיוון שמשתמשים רבים בפייסבוק לא טורחים לרשום או לציין פרטים אלה בפרופיל האישי.
פילוח לפי תחומי עניין
ועכשיו לחלק החשוב, תחומי העניין.
גם לאחר שבחרנו את המקום בו אנחנו רוצים לפרסם, את הגיל השפה והמגדר, נותרנו עדיין עם קהל יעד גדול ולא מספיק ממוקד.
ע”י סימון תחומי העניין בהם אנחנו חושבים שקהל היעד שלנו יתעניין, אנחנו מצמצמים משמעותית את קהל היעד הגדול והלא ממוקד, ויוצרים לעצמנו קהל איכותי אשר מתעניין במה שאנחנו מפרסמים.
לדוגמא, אם נרצה לפרסם פרויקט מגורים, נבחר באנשים אשר מתעניינים בנדל”ן.
ע”י לחיצה על החץ שמשמאל לתחום העניין , נוכל להגיע לתתי הנושאים המשויכים לאותו נושא אב, בנוסף ישנה האפשרות לרשום בחלון החיפוש טקסט חופשי אשר פייסבוק יתאים לנו אותו לנושא הרלוונטי.
מה קורה אם בחרתי במספר קטגוריות התעניינות?
במקרה ובחרתם במספר קטגוריות, למשל נדל”ן ובנקאות, לא תקבלו רק אנשים אשר מתעניינים בשני תחומים אלו, אלה תקבלו אנשים המתעניינים בנדל”ן ואנשים המתעניינים בבנקאות (לא בהכרח גם וגם).
קהל מותאם אישית
בפייסבוק ישנה אפשרות ליצור קמפיין המכוון לקהל מותאם אישית, כלומר קהל המורכב מאנשים ספציפיים אשר אנחנו משוכנעים שהם רלוונטיים לקמפיין הפרסום שלנו, בעקבות היכרות כזאת או אחרת איתם.
נוכל ליצור קהל מותאם אישית באמצעות כתובות דוא”ל, מספרי טלפון, מזהי משתמשים של פייסבוק או מזהי מפרסמים בנייד. זכרו שהקהל המותאם אישית צריך להכיל לפחות 100 אנשים כדי להבטיח תפוצה אפקטיבית למודעות שלכם.
אז איך עושים את זה?
-
עברו אל מנהל המודעות.
-
בחרו באפשרות “Create a Custom audience” בחלק העליון של הדף ולחצו על “Cusomer list”.
-
בחרו אם ברצונכם להעלות את הקהל המותאם אישית באמצעות המערכת MailChimp (מערכת דיוור אלקטרונית המאפשרת העלאת רשימות מיילים לתוך הפייסבוק) או באמצעות קובץ נתונים (Excel).
-
אם אתם מעלים קובץ, צרו ב-Excel קובץ .CSV עם רשימת הלקוחות שבאמצעותה ברצונכם ליצור קהל מותאם אישית לפי כתובות דוא”ל. המסמך צריך להכיל טור נתונים יחיד ללא כותרת.
Connections:
לפייסבוק אופציות נוספות לטירגוט לקהל יעד ספציפי:
- ניתן לקבוע אם המודעה שלנו תגיע רק לאנשים החברים בעמוד העסקי שלנו, או רק לאנשים שאינם חברים בעמוד שלנו
- ניתן לטרגט את המודעה שלנו לאנשים אשר קשורים לעמודים, אפליקציות או אירועים מסוימים וגם ההפך, נוכל להסיר אנשים מרשימת קהל היעד בעקבות כך שהם קשורים לעמוד כזה או אחר.
- ניתן לקבוע שהמודעה שלנו תגיע לחברים של החברים שלנו בעמוד. לרוב, אנשים יתעניינו בפוסטים או עמודים שבהם חברים שלהם התעניינו או הגיבו.
מערכת הדוחות של פייסבוק:
בכדי לייעל את מודעות הפרסום שלנו ולשפר את תוצאותיהם, חשוב לנתח את קהל הגולשים שמגיב למודעות שלנו.
מערכת הדוחות של פייסבוק מאפשרת לנו לקבל נתונים מפורטים על קהל המתעניינים שלנו, מידע הכולל מין, גיל, תחומי עניין וכמובן איזה קראייטיב משך אותם, באמצעות נתונים אלה נוכל ליצור לעצמנו קהל יעד חדש הרבה יותר ממוקד ואיכותי אשר יניב לנו תוצאות טובות יותר.
אז איך עושים את זה?
ניכנס לקמפיין שאנחנו רוצים לבחון ונלחץ על הכפתור “View report”.
נלחץ על הלחצן “Breakdown” כדי לבחור את סוג הפילוח שאנחנו רוצים.
עכשיו נוכל לבחור בסוג הפילוח בו אנחנו מעוניינים, לרוב נבחר ב”Age and Gender”, פילוח אשר מראה לנו נתונים לפי טווחי גילאים ומין.
אם נסתכל על הדוגמא, אפשר ליראות שכמות ההקלקות הגדולה ביותר התקבלה אצל גברים בטווח הגילאים 25-34, מה שאומר שככל הנראה הם הקהל הרלוונטי ביותר למודעה.
דיגיטל קלאוד אינטראקטיב עוסקת בתכנון אסטרטגיה שיווקית העוזרת ללקוחותיה להשיק מוצרים, להגדיל נראות ומודעות, לנהל לידים, להגדיל לקוחות, למכור מוצרים, לבנות מותגים והכל באמצעות המדיה הדיגיטלית.
צוות האסטרטגיה ב- משרד דיגיטל קלאוד מתווה אסטרטגיות פרסומיות מתקדמות והכל בהתאם למטרות, ליעדים ולתקציב של הלקוח. רוצים לשמוע עוד? צרו קשר עם סוכנות דיגיטל קלאוד.
רוצים ללמוד כיצד נבחרת אסטרטגיית המותג – ‘ההבטחה’ – לפני כל פרסום באינטרנט? לחצו כאן>>